סערה עולמית

קריקטורה נגד מוחמד: מובל על-ידי אדם חרדי

הסערה הבאה בעולם המוסלמי? מגזין סאטירי בצרפת פרסם קריקטורה הלועגת ל"נביא מוחמד" כשהוא מובל בכיסא גלגלים על-ידי יהודי חרדי. בקריקטורה, שפורסמה בשער הראשי נראה יהודי חרדי דוחף מוסלמי, המדמה את "הנביא מוחמד" על כיסא גלגלים

יוני גבאי | כיכר השבת |
הקריקטורה (צילומסך)

הסערה הבאה בעולם המוסלמי? מגזין סאטירי בצרפת פרסם קריקטורה הלועגת ל"נביא מוחמד" כשהוא מובל בכיסא גלגלים על-ידי יהודי חרדי.

בקריקטורה, שפורסמה בשער הראשי של השבועון נראה יהודי חרדי דוחף מוסלמי, המדמה את "הנביא מוחמד" על כיסא גלגלים כשהוא חובש לראשו טורבן, ובסמוך נכתב: "אסור ללעוג".

בנוסף, לפי הדיווחים, בעמודיו הפנימיים של העיתון מופיעות קריקטורות נוספות בהן נראה מוחמד ללא בגדים.

הקריקטורה, שפורסמה במגזין "שארלי הבדו", עשויה ללבות את האש בעלם המוסלמי שהחלו עם פרסום סרט הלועג למוסלמים ומציג באור נבזה את "הנביא מוחמד".

כוחות משטרה גדולים הוצבו בסמוך למשרדיו של השבועון בפריז מחשש להתלקחות מהומות וניסיונות לפגוע בעובדי השבועון בשל הקריקטורה.

ראש הממשלה בצרפתי הביע הסתייגות מהפרסום אך הבהיר כי חופש הביטוי הוא אחד מעקרונות היסוד. שר החוץ הצרפתי, המבקר בימים אלו במצרים, גינה את פרסום הקריקטורות והגדיר את פרסומן בעת הזו כ"טעות".

במהלך הימים האחרונים, מתפרעים המוסלמים ברחבי העולם במחאה על סרט אמריקני שמבזה את מוחמד. למעלה מ-30 איש נהרגו עד כה בהפגנות ששיאם היה ברצח השגריר האמריקני בלוב.

לפני כשנה, פרסם המגזין הצרפתי קריקטורות לועגות למוחמד ובעקבות כך הושלך בקבוק תבערה על משרדי העיתון בפריז.

הקריקטורה בשער העיתון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר