אפקט מוחמד: בקבוק תבערה הושלך לעבר מרכול יהודי בצרפת

אנטישמיות בצרפת: בשעות הצהריים (רביעי) השליכו שני רעולי פנים לבושי שחורים בקבוקי תבערה לעבר מרכול יהודי כשר באחד מפרברי פריז. בתקיפה בחנות 'נאורי מרקט' נפצע אחד הקונים באורח קל. המשטרה הצרפתית פתחה בחקירת המקרה החמור (חדשות, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אנטישמיות בצרפת: בשעות הצהריים (רביעי) השליכו שני רעולי פנים לבושי שחורים בקבוקי תבערה לעבר מרכול יהודי כשר באחד מפרברי פריז.

בתקיפה בחנות 'נאורי מרקט' נפצע אחד הקונים באורח קל. יצויין כי האירוע החריג אירע ברובע בו מתגוררים יהודים רבים וקיים בו ריכוז גדול של חנויותיו ומסעדות כשרות.

לדברי שמעון זגורי תושב האיזור, בימים האחרונים יש חשש גדול לצאת מהבית ופחד מאנטישמיות גוברת.

לדבריו, עדיין לא ברור עם יש קשר בין הפיגוע היום לקריקטורות הפוגעות בנביא מוחמד שהתפרסמו הבוקר בעיתון צרפתי.

זגורי סיפר כי המתח מורגש מזה מספר חודשים והתושבים המקומיים חוששים ממעשי תקיפה. בשעה זו מקיימים חוקרי המשטרה הצרפתית חקירה מקיפה של האירוע ובשעות הקרובות יגישו את מסקנותיהם.

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ח"כ דני דנון, יקיים דיון דחוף בכנסת בנושא השפעת סערת הסרט והקריקטורה של הנביא מוחמד על יהודי התפוצות.

"אף סרט לא מצדיק פגיעה בחיי אדם ואף קריקטורה לא מצדיקה פגיעה בשערה מראשו של יהודי", אמר דנון והוסיף: "הגורמים הקיצוניים שרצחו את השגריר האמריקאי בלוב וכעת מנסים לפגוע ביהודים ברחבי העולם צריכים למצוא את עצמם מאחורי סורג ובריח- ויפה שעה אחת קודם".

מהות הדיון, שיתקיים בנוהל דחוף לפני החזרה מפגרת הקיץ, הינו לקבוע האם קיים איום ממשי על יהודי התפוצות, ובמידה וכן מהן הפעולות שעל מדינת ישראל לעשות בכדי למנוע התפרצות של גל אנטי יהודי ברחבי העולם: "חובתה של מדינת היהודים להגן על כל היהודים באשר הם", אמר דנון אשר פנה לנשיא צרפת, בדרישה להגביר את האבטחה של מוסדות יהודיים בצרפת: "יש להגן על היהודים- שלא נראה פיגוע טולוז 2", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר