בחירות בארה"ב

רומני: "לא משנה מה יהיה, מעריך את מי שתמך בי"

שעות לאחר פתיחת הקלפיות בארה"ב בבחירות לנשיאות, טילפן המועמד הרפובליקני מיט רומני לתומכיו והודה להם על התמיכה לאורך המסע. "לא משנה מה יהיה, אני רוצה לומר שאני מעריך את מי שתמך בי, מי שעבד כל כך קשה בשבילי" הנשיא המכהן, אובמה, טילפן גם הוא לתומכיו וביקש: "צאו להצביע"

יוני גבאי | כיכר השבת |
מיט רומני (צילום: פלאש 90)

שעות לאחר פתיחת הקלפיות, כבר כ-30 מליון איש השתתפו בבחירות לנשיאות ארה"ב.

הנשיא המכהן, ברק אובמה, הודה לתומכיו בשיחת טלפון שקיים וקרא להם לצאת ולהצביע: "אנחנו בטוחים שיש לנו את הקולות, אבל בסופו של דבר זה תלוי בכך שהציבור ייצא להצביע. אני קורא לכולם, בכל הצדדים, לוודא שהם אכן מנצלים את הזכות היקרה שיש לנו"אמר אובמה.

אובמה גם בירך את את המתמודד השני לתפקיד, מיט רומני ואמר: אני רוצה לברך את המושל רומני על מסע הבחירות שהיה מלא להט"

ברק אובמה, "צאו להצביע" (צילום ארכיון: פלאש 90)

גם רומני טילפן לתומכיו, בשיחה שקיים הוא אמר: "אני צופה שיהיה לנו לילה טוב, אבל לא משנה מה יהיה, אני רוצה לומר שאני מעריך את מי שתמך בי, מי שעבד קשה בשבילי".

על פי הסקרים שנעשו עד כה, ובהם השתתפו אלה שכבר בחרו את המועמד שלהם לנשיאות, עולה כי המועמד הדמוקרטי והנשיא המכהן ברק אובמה זוכה לרוב הקולות.

מיט רומני בביקור בכותל (צילום: פלאש 90)

אתר 'כיכר השבת' יעביר הלילה בשידור חי את משדר הבכורה של אולפן 'ynet' בו ישתתפו מיטב הפרשנים והמומחים.

המועמדים לנשיאות עצמם כבר הצביעו, הנשיא המכהן, ברק אובמה, כבר הצביע בבחירות המוקדמות בכדי לעודד את ההשתתפות בהם, לעומתו, המועמד הרפובליקני מיט רומני בחר להצביע בבחירות הרגילות, לאחר הבחירה היום אמר רומני לעיתונאים: אני משער שאתם יודעים בשביל מי הצבעתי".

אנשי חסידות סאטמר יצאו בתקופה האחרונה בקמפיין נרחב למען הנשיא ברק אובמה, זאת למרות הדעה הרווחת לפיה המועמד הרפובליקני מיט רומני הינו בעיל יחס חיובי יותר כלפי ישראל.

מי יעמוד בראשות המעצמה? (צילום: פלאש 90)

למרות זאת, מוישי פורגס, תושב קווינס, אמר ל"כיכר השבת" כי בחר להצביע למיט רומני, מועמד המפלגה הרפובליקנית: "הוא אוהד את ישראל ואני מאמין שיסתדר יותר טוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שסביר להניח שייבחר שוב בישראל". לא רק בשל מדיניות החוץ הוא מעדיף את רומני. לדבריו, השמרנות האופיינית לרפובליקנים מתאימה עם אורח החיים החרדי: "גם הערכים להם מטיפים הרפובליקנים תואמים יותר את אורחות חיי כאדם חרדי".

אך כאמור, לא כולם בברוקלין תמימי דעים בעניין הזה. חרדי תושב פלטבוש, המסרב להזדהות בשמו, מעדיף דווקא שהנשיא המכהן ברק אובמה ימשיך לקדנציה שניה: "בסך הכל הוא הוא היה נשיא טוב ורק באחרונה החל לשקם את הכלכלה. צריך לתת לו הזדמנות לסיים את מה שהתחיל". לגבי ההבדלים ביחס שלהם כלפי ישראל הוא אומר: "לדעתי ביחס למדינת ישראל, שני המועמדים אותו דבר, גם אובמה וגם רומני יתנו כתף וסיוע למנהיג שייבחר. ההבדל הוא רק בסגנון ובניסוח, אני לא חושש מאובמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר