דאגה במערב: צבא סוריה חימש פצצות בגז עצבים

דאגה במערב: צבאו של נשיא סוריה בשאר אסד, הטעין את הכימיקלים המרכיבים את גז העצבים 'סארין' בפצצות אוויריות. הפצצות עדיין לא הועמסו על מטוסי הקרב מאחר והצבא ממתין להוראתו של אסד להשתמש בהן. לפי הדיווח ברשת NBC גורמים בארה"ב אומרים כי במידה ואסד יחליט להשתמש בנשק הכימי לא יהיה לעולם מה לעשות כדי למנוע זאת (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הפצצה מהאוויר (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

צבאו של נשיא סוריה בשאר אסד, הטעין בפצצות אוויריות את הכימיקלים המרכיבים את גז העצבים 'סארין', וממתין להוראתו של אסד לקראת שימוש אפשרי בהן, כך אמרו הלילה (חמישי) גורמים רשמיים בארצות-הברית לרשת NBC האמריקנית.

בצבא סוריה ממתינים להוראה מהנשיא הם להשתמש בפצצות נגד מטרות אזרחיות ומעוזי המורדים במדינה, אומרים הגורמים בארה"ב.

לדבריהם, הפצצות עם גז העצבים עדיין לא הועמסו על מטוסי הקרב של הצבא הסורי, זאת מאחר ואסד טרם פרסם הוראה סופית להשתמש בהן.

גורמים בארה"ב מבהירים כי גם במידה ואסד יחליט להשתמש בפצצות עם הגז הקטלני, הרי שהעולם מחוץ לסוריה יכול לעשות מעט מאוד כדי למנוע את זה.

החשש הגדול של המערב מפני שימוש בנשק כימי התגבר השבוע לאחר שהמודיעין האמריקני איתר הוראה של ממשל אסד לחיל האחראי על הנשק הכימי "להיערך לפעולה".

סוריה החזיקה עד לאחרונה בכ-500 טונות של שני החומרים המרכיבים את גז סארין הקטלני מאוד. החומרים הוחזקו בנפרד כדי למנוע דליפה.

אתמול, דיווחו גורמי אופוזיציה כי חיל האוויר של צבא סוריה הפציץ מטרות בעיר ספירה, בה מחזיק הצבא את רוב הנשק הכימי.

שלשום, שלח נשיא ארה"ב ברק אובמה איום לעבר בשאר אסד. "אני רוצה להבהיר לבשאר אסד כי העולם מתבונן. שימוש בנשק כימי יהיה לחלוטין בלתי קביל", אמר אובמה בנאום באוניברסיטה בוושינגטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר