ונצואלה בוחרת: אנריקה קפרילס רדונסקי או ניקולס מדורו

אזרחי ונצואלה יצאו היום לקלפיות לבחור בין המועמד היהודי, תקוות העולם המערבי - אנריקה קפרילס רדונסקי, לבין ניקולס מדורו, נהג האוטובוס וממשיכו ההזוי משהו של הוגו צ'אבס ידיד האיראנים (בעולם)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
היהודי: אנריקה קפרילס רדונסקי (צילום: ויקפדיה ברשיון - Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0 לא מותאם)

חודש עבר מאז מותו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס ממחלת הסרטן, ו-19 מיליון מצביעים ילכו היום (א') לקלפיות בכדי לבחור נשיא חדש. בפני הוונצואלים עומדת הבחירה בין ממשיכו של צ'אבס ניקולס מדורו - נהג אוטובוס ומנהיג איגודי העובדים, לבין אנריקה קפרילס רדונסקי, מנהיג האופזיציה ונכד לניצולי שואה שהפסיד בבחירות שנערכו בסוף השנה שעברה להוגו צ'אבס.

התקשורת הממסדית גויסה כולה לטובת מדורו, כלי התקשורת הרשמיים הפקיעו את לוח השידורים בכדי להקרין את נאומיו של מדורו בשל החשש ממהפך של הרגע האחרון.

תוצאות הבחירות בוונצואלה ישפיעו באופן משמעותי על יחסיה של ונצואלה עם המערב, מול מדינות אמריקה הלטינית ועם מדינות אופ"ק (קרטל מדינות הנפט).

אולי הייתם רוצים שהיהודי (נכד לניצולי שואה) ינצח, אבל על פי הסקרים הוא צפוי להפסיד, ממשיכו של צ'אבס - ניקולס מדורו צפוי לקבל 55% מקולות המצביעים וטענות לזיופים היו גם במערכות הבחירות הקודמות מה שאומר שגם הפעם מתנגדי קפרילס לא יטמנו ידיהם בצלחת. הקלפיות יפתחו ב-13:30 ויסגרו 12 שעות לאחר מכן.

מערכת הבחירות התאפיינה באירועים הזויים שנלמדו ככל הנראה ממערכות בחירות באיראן - הידידה ממזרח. למשל, מדורו המגדיר את עצמו כבנו של הנשיא המנוח טען במהלך מערכת הבחירות כי אביו הרוחני נגלה אליו כציפור: "הלכתי להתפלל וציפור הקיפה את ראשי שלוש פעמים וברכה אותי להצלחה בבחירות. הרגשתי שזה צ'אבס שאומר לי שננצח".

בתגובה למדורו אמר קפרילס כי "מדורו ככל הנראה בלע ציפור, כי זה מה שיש לו בתוך הראש".

סיפור הציפור לא מספק את מצביעיו של מדורו והוא משתמש בטקטיקות ההזייה למשוך אליו עוד ועוד בוחרים. כך למשל הוא טוען כי ה"אויב" (כוחות הביון של ארה"ב) השתיל בגופו של צ'אבס את הסרטן.

מניהג האופוזציה אנריקה קפרילס, משמש כמושל מדינת מירנדה ונחשב לפופלרי ביותר אך צפוי לו ככל הנראה הפסד גם הפעם. קפרילס (40) הוא בן למשפחת מהגרים ששורשיה מהולנד, פולין ורוסיה. סביו מצד אמו נמלטו מאימת השואה לונצואלה - עובדה שהוא מזכיר פעמים רבות כשאויביו מכנים אותו כפשיסט.

בנאומיו האחרונים בסוף השבוע, הבטיח קפרילס כי ביכולתו לשקם את כלכלת המדינה בתוך שנה ולהתגבר על האינפלציה ועל האלימות הגואה בוונצואלה, הנחשבת לגבוהה ביותר מבין מדינות אמריקה. "אני מבקש את ההזדמנות להוכיח שאני יכול לשלוט ולתקן דברים", אמר לקהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר