ונצואלה: יורשו של הוגו צ'אבס ניצח בבחירות לנשיאות

בפער של 300 אלף קולות, ניצח ניקולס מדורו ממשיכו של הוגו צ'אבס על פני יריבו אנריקה קפרילס שנחשב למתון כלפי המערב. מערכת הבחירות הייתה רוויה בהשמצות (בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
ניקולס מדורו, ממשיכו של צ'אבס (צילום: מתוך ויקיפדיה)

הקרע עם המערב יימשך? ניקולס מדורו, יורשו של נשיא ונצואלה לשעבר הוגו צ'אבס שמת לפני מעל לחודש, ניצח בבחירות לנשיאות, וגבר בפער לא גדול על יריבו אנריקה קפרילס שנחשב למתון יחסית.

50.8% מהבוחרים בונצואלה בחרו בניקולס מדורו, ואילו 49.1% העדיפו את אנריקה קפרילס הנחשב למתון ובעל גישה חיובית כלפי המערב.

אם היה מי שחשב שניצחונו של מדורו יעבור בשקט מכיוונו של קפרילס, הרי שזו מתבררת כטעות, מיד לאחר פרסום תוצאות הבחירות על ידי ועדת הבחירות המרכזית של ונצואלה, הודיע קפרילס כי הוא אינו מכיר בתוצאות הבחירות, וכי לטענתו התבצעו הפרות של חוק הבחירות במהלכן.

הנשיא הנבחר מדורו אמר בנאום הניצחון שנשא: "אנחנו לא רוצים אלימות. רוצים רק שלום", הוא ציין כי הוא מוכן לקיים ספירה חדשה של הקולות בכדי לוודא שלא היו הפרות של חוק הבחירות: "אנחנו מוכנים שתתקיים ספירה חדשה. אני קורא לוועדת הבחירות המרכזית לערוך אותה כמה שיותר מהר".

מערכת הבחירות בונצואלה היתה אמנם קצרה, אולם מלוכלכת דיה ומלאה בהאשמות הדדיות בין המועמדים, כאשר יחס התקשורת בלט לטובתו של מדורו, כלי התקשורת הרשמיים הפקיעו את לוח השידורים בכדי להקרין את נאומיו של מדורו בשל החשש ממהפך של הרגע האחרון.

מערכת הבחירות התאפיינה באירועים הזויים שנלמדו ככל הנראה ממערכות בחירות באיראן - הידידה ממזרח. למשל, מדורו המגדיר את עצמו כבנו של הנשיא המנוח טען במהלך מערכת הבחירות כי אביו הרוחני נגלה אליו כציפור: "הלכתי להתפלל וציפור הקיפה את ראשי שלוש פעמים וברכה אותי להצלחה בבחירות. הרגשתי שזה צ'אבס שאומר לי שננצח".

בתגובה למדורו אמר קפרילס כי "מדורו ככל הנראה בלע ציפור, כי זה מה שיש לו בתוך הראש".

סיפור הציפור לא סיפק דיו את מצביעיו של מדורו והוא השתמש בטקטיקות ההזייה למשוך אליו עוד ועוד בוחרים. כך למשל הוא טוען כי ה"אויב" (כוחות הביון של ארה"ב) השתיל בגופו של צ'אבס את הסרטן.

מניהג האופוזיציה אנריקה קפרילס שכאמור הפסיד בבחירות בפער קטן מול ממשיכו של צ'אבס, הוא בן למשפחת מהגרים ששורשיה מהולנד, פולין ורוסיה. סביו מצד אמו נמלטו מאימת השואה לונצואלה - עובדה שהוא מזכיר פעמים רבות כשאויביו מכנים אותו כפשיסט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר