צפו: הרבנים העניקו פרס לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל

בטקס מרשים בהשתתפות רבנים, שגרירים, נציגי גרמניה בלגיה והאיחוד האירופי העניק נשיא 'ועידת רבני אירופה', הרב פנחס גולדשמידט את הפרס היוקרתי ע"ש הלורד הרב יעקובוביץ זצ"ל לקנצלרית גרמניה, הגב' מרקל על עמידתה האיתנה למען זכויות הדת והמאבק באנטישמיות. הקנצלרית: "המאבק באנטישמיות הינו חובה מקודשת במדינה חופשית ודמוקרטית" (חדשות, בתפוצות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרב פנחס גולדשמידט והקלנצלרית אנגלה מרקל (צילום: ועידת רבני אירופה)

"אני מודה נרגשות על קבלת הפרס, ורואה בכך עידוד גדול לקראת העבודה הרבה המאומצת שעדיין עומדת לפנינו באירופה", כך אמרה קנצלרית גרמניה, הגב' אנג'לה מרק בטקס מרשים ומיוחד שבמהלכו הוענק לה פרס לורד יעקובוביץ' ליהדות אירופה 2013.

הגב' מרקל התייחסה לחשיבות שבלימוד השואה ואמרה כי "המאבק באנטישמיות הנה חובה מקודשת במדינה חופשית ודמוקרטית".

בטקס שנערך בבית הכנסת הגדול של בריסל שהוכרז ע"י הנציבות האירופית כבית הכנסת הגדול של אירופה השתתפו; סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של אוקראינה, הרב יעקב דב בלייך. רבה של בריסל ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי. סגן נשיא 'קרן לאודר' במזרח אירופה, מייסד מפעל 'ישורון' שתחת חסותו נמצא גם בית המדרש לרבנים בברלין, הרב יהושע ספינר. נציגי הממשל הגרמני וממשלת בלגיה. שגרירים, נציגי האיחוד האירופי וראשי ארגונים יהודיים באירופה. במהלך הטקס ערכו הרבנים אזכרה לנרצחים בשואת יהודי אירופה הי"ד ושולבו קטעי חזנות מפי החזן העולמי, בנימין מולר.

הפרס מוענק מידי שנה לזכרו של הלורד הרב עמנואל יעקובוביץ' זצ"ל, נשיאה לשעבר של 'ועידת רבני אירופה והרב הראשי של הקהילות היהודיות המאוחדות של חבר העמים הבריטי.

נשיא 'ועידת רבני אירופה', רב ואב"ד מוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט שהעניק את הפרס אמר כי "קנצלרית גרמניה הינה ראויה לקבל אות הוקרה בעבור מאמציה המתמשכים להשגת הרמוניה בין-קהילתית באירופה, עבור ידידותה ההדוקה עם הקהילה היהודית, ועבור תרומותיה הנעלות לקידום הסובלנות וההבנה ההדדית ".

הרב גולדשמידט הוסיף כי הקנצלרית מרקל זוכה בפרס יעקובוביץ' על תמיכתה הבלתי מעורערת בקהילה היהודית בגרמניה ועל גינוייה החריפים נגד אנטישמיות ברחבי אירופה. 'ועידת רבני אירופה' מעריכה ומוקירה את הגב' מרקל על מעשיה הנחרצים בשנה שעברה כאשר בית משפט מחוזי בעיר קלן קבע כי ברית מילה שנערכה לתינוק היוותה פגיעה בלתי הפיכה ונוגדת חוק. המהירות בה הגיבה הקנצלרית לנושא בוער זה – תחילה בתמיכתה הפומבית בברית מילה ולאחר מכן בהצעת פתרון חוקתי המגן על המסורת הדתית של הקהילות היהודיות והמוסלמיות בגרמניה – התקבלה בהוקרה ובהערכה בגרמניה, באירופה ובעולם כולו – אמר הרב גולדשמידט.

הוא הוסיף כי 'ההחלטה להעניק למרקל היתה קשה עבור הרבנים שרבים מהם איבדו את יקיריהם בשואה אולם זו היתה ההחלטה הנכונה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר