זעזוע באומן: צלב ענק באגם התשליך

צלב ענק עם דמותו של 'אותו האיש' הוצב באגם התשליך באומן, בו נוהגים רבבות לערוך מידי שנה את ה'תשליך' המסורתי. לדברי עסקנים באיזור, צלב הענק הוצב על ידי ארגונים אנטישמיים המנסים לעורר מדון במקום. מפקד משטרת אומן בתגובה למרכז ברסלב: "מטרת הפעולה היא כמובן לגרור את החסידים לפרובוקציה ולגרום לסכסוך בין התושבים הנוצרים לבין שכיניהם היהודים" (תפוצות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זעזוע, הצלב הענק ב'אגם התשליך' (צילום: חדשות 24)

זעזוע באומן שבאוקראינה: צלב ענק עם דמותו של 'אותו האיש' הוצב באגם התשליך, בו נוהגים אלפי מתפללים מידי ראש השנה לערוך את ה'תשליך' המסורתי.

על פי עסקנים הפועלים באיזור, הצלב הוצב ע"י ארגונים אנטישמיים ששמו להם למטרה להתגרות בעולי הרגל החסידים, לגרום לפרובוקציות וללבות את השנאה.

לדבריהם, ארגונים אלו, שעינם צרה בשיתוף הפעולה והיחסים החמים השוררים בין עולי הרגל החסידים והתושבים המקומיים ורשויות השלטון - הציבו בשבוע האחרון את הצלם על יד נהר התשליך, בכדי למנוע מיהודים להתפלל במקום.

לאור פנייה של 'מרכז ברסלב', אמר סגן ראש העיר ומפקד משטרת אומן כי "הצבת הצלב במקום נעשתה באופן בלתי חוקי וללא כל אישורים. מטרת הפעולה היא כמובן לגרור את החסידים לפרובוקציה ולגרום לסכסוך בין התושבים הנוצרים לבין שכיניהם היהודים".

שמעון בוסקילה מנכ"ל מרכז ברסלב מסר ל'כיכר השבת': "אנחנו עובדים מול כל הגורמים להסרת הצלם בצורה חוקית בלבד, ע"י פנייה לרשויות החוק המוסמכים להסיר את הצלם, שכאמור, הצבתו נעשתה באופן בלתי חוקי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר