אנטישמיות טורקית: "ההפגנות בטורקיה - בגלל היהודים"

בסיר אטליי, סגן ראש הממשלה הטורקי, טען כי היהודים עומדים בין היתר מאחורי ההפגנות נגד שלטונו של רג'פ טאיפ ארדואן. בקהילה היהודית חוששים כי האמירה תוביל למתקפות נגד אזרחים יהודים במדינה: "אנחנו מבקשים להביע את דאגתנו ולחלוק את חששותינו מפני ההשלכות של השקפות כאלה" נאמר בהצהרה שפורסמה (חדשות, בתפוצות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
דגל טורקיה (צילום: shutterstock)

נמצאה הסיבה למהומות בטורקיה - היהודים. סגן ראש הממשלה הטורקי, בסיר אטליי, מנסה לטעון כי היהודים אחראים להפגנות נגד השלטון הטורקי.

בדברים שאמר ושודרו בסוכנות ג'יהן, האשים אטליי את יהדות התפוצות בניסיון להבעיר את טורקיה: "ישנם כאלה בתוך המדינה ומחוץ לה שמקנאים וחושבים שטורקיה צומחת יותר מדי".

הוא הוסיף ואמר: "הם מאחדים כוחות. בצד אחד יש את יהודי התפוצות. ראיתם את הגישה של התקשורת הזרה באירועים סביב פארק גזי, כמה מהר הם קנו את העניין ובאיזו מהירות והרחבה הם התחילו לשדר לפני שנעשתה כל הערכה".

צפו: המהומות בטורקיה, בחודש בקודם (צילום: ערוץ zoealif ביוטיוב)

בקהילה היהודית בטורקיה, הגיבו לדבריו של סגן ראש הממשלה אטליי, והביעו חשש כי טענותיו יובילו למתקפה כנגד הקהילה היהודית במדינה.

המהומות בטורקיה, בחודש הקודם (צילום: shutterstock)

בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט של הקהילה היהודית נכתב: "אנחנו מנסים להשיג מידע בנוגע למשמעות, להיקף ולפרטי דבריו של סגן ראש הממשלה על כך שיהודי התפוצות עומדים מאחורי הפגנות גזי".

"מכיוון שאזרחים יהודים טורקים, כמו יהודים אחרים שחיים בכל העולם, עלולים להפוך למטרה בשל הכללה שכזו, אנחנו מבקשים להביע את דאגתנו ולחלוק את חששותינו מפני ההשלכות של השקפות כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר