מצרים הדיחה נשיא, בפעם השניה

מורסי מגיב למהפכה: גנבו את השלטון, זה רע למצרים

מצרים עשתה היסטוריה: בפעם השניה בשנים האחרונות, הצליחו האזרחים לגרום להדחתו של נשיא מכהן • מורסי עצמו, הגיב בסרטון שעלה ליוטיוב: "גנבו מאיתנו את השלטון, זהו דבר רע למצרים" אמר הנשיא המודח • מנגד, מיליונים צהלו וחגגו ברחובות, ובירכו על הדחת מורסי • צפו בשידור חי מהחגיגות (אקטואליה)

יוסף פאר וב. ניסני | כיכר השבת |
מורסי מתייחס להדחתו (צילום: מתוך יוטיוב)
צפו: מורסי נלקח על ידי אנשי הצבא

נשיא מצרים מוחמד מורסי, הגיב להפיכה במצרים, ולהדחתו מתפקיד הנשיא בסרטון שעלה לרשת היוטיוב. מורסי קרא לעם המצרי לשמור על המולדת ועל הלגיטימיות החוקית והמשפטית.

"גנבו מאיתנו את השלטון, זהו דבר רע למצרים. מהלך כזה, כמו שראינו בימים האחרונים, יחזור על עצמו שוב ושוב וידרדר את מצבה של מצרים".

מורסי תקף את כלי התקשורת המצריים שלדבריו: "שימשו כלי כדי לחרב את כל מה שבנינו".

"אני פונה במסר לעם המצרי הן לתומכים והן לאופוזיציונים שרוצים לחיות במדינה אזרחית מודרנית ושמחפשים חירות וצדק חברתי". אמר מורסי בדברים שאמר למצלמה והועלו לרשת היוטיוב.

"הגעתי לכס הנשיאות בבחירות נקיות כפיים, אני פונה בהוראה ישירה לכוחות ביטחון הפנים, למשרד הפנים ולצבא שתפקידם יהיה שמירת ביטחון המולדת, מניעת שפיכות דמים ושמירה על הלגיטימיות, על בני המולדת לשמור על הלגיטימיות החוקית והמשפטית ולשמור על המולדת".

צפו בשידור חי: חגיגות במצרים

מורסי אמר לעם המצרי: "חייבים ללכת לבחירות פרלמנטריות עם שמירה על החוקה שזכתה לרוב בקרב אזרחי מצרים. אני מתנגד להשהיית החוקה ואני קורא לעם שלא יראה בכך אלטרנטיבה, חוקיה של מצרים עדיין בתוקף והם צריכים להיות מתוקנים בהתאם לחוקה ועריכת בחירות לפרלמנט תחת פיקוח מלא מצד הצבא ומשרד הפנים".

עוד אמר הנשיא מורסי: "אי אפשר לחסל את הרצון הדמוקרטי אחרי שנה. לאזרחי מצרים יש זכות לשמור על הדמוקרטיה שלהם ולכבד את הרוב, לפעול בהתאם לדעתו של העם. אנחנו צריכים להגיע לחיקה של הדמוקרטיה. אנחנו מול אתגר גדול. אני מציע לכם, לעם, לדבוק בלגיטימיות ולהמשיך לפעול לפיה ושלא תאבקו. חלק רוצים להחזיר את המולדת אחורה". הנשיא המודח אמר עוד: "אני מוכן לשבת עם כולם על מנת לדון עם התומכים והאופוזיציונרים. הסכמתי לכל היוזמות. אני מכבד את האופוזיציה החזקה, אני עמכם כדי לשמור על הלגיטימיות".

נשיא ארה"ב ברק אובמה הגיב גם הוא הלילה (יום ה') להפיכה במצרים, ואמר כי הוא מביע 'דאגה עמוקה' מהמצב במדינה המצרית, לאור הדחת הנשיא מוחמד מורסי מתפקידו על ידי הצבא המצרי, ומינוי נשיא זמני.

אובמה קרא למצרים לעבור במהירות האפשרית לממשל אזרחי שייבחר בבחירות דמוקרטיות.

דבריו של הנשיא אובמה התפרסמו על ידי הצהרה כתובה שפרסם הבית הלבן. אובמה הודיע כי פנה לרשויות בארה"ב, וביקש לבחון את משמעויות ההפיכה הצבאית במדינה המצרית, וכן לבחור את ההשלכות העלולות להיווצר מהמצב הנוכחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר