השר הפולני: האיסור על השחיטה - מנוגד לחופש הדת

במהלך ישיבה שערך בבריסל השר מיכאל בוני עם הרב מנחם מרגולין, הפתיע השר הפולני ואמר כי האיסור על השחיטה הכשרה מנוגד לחוקים המאפשרים חופש דת בפולין (בתפוצות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: EJA)

שר האדמיניסטרצייה וענייני הדת הפולני, מיכאל בוני, העומד בראש הוועדה הממשלתית למציאת פתרון למשבר השחיטה הכשרה במדינה, הגיע היום לבריסל וערך פגישה עם מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי (EJA) הרב מנחם מרגולין.

בפגישה שהתקיימה במשרדו של שגריר פולין לאיחוד האירופי, מארק פרוודה, ציין השר כי איסור השחיטה עומד בסתירה לחוקי חופש הדת במדינה המאפשרים ליהודים לנהוג עפ"י אמונתם בכל תחום. עוד ציין בוני, כי במקרים דומים כאשר ישנה סתירה בין שני חוקים ניתנת עדיפות ברורה לחוקים שנחקקו מוקדם יותר ולכן ישנו סיכוי גבוה שהאיסור על השחיטה הכשרה יבוטל.

עוד ציין השר, כי הוא כבר שלח מכתב בנושא למרכז החוקה של פולין בו ביקש הבהרות לגביי חוקיות החלטת הפרלמנט, והסכים עם הרב מרגולין כי במידה ותשובת המרכז לא יבטל את ההחלטה, תעתור הוועדה לבג"צ הפולני בנושא.

במהלך הפגישה, הסביר הרב מרגולין לשר את המשמעות הקטסטרופית של החוק נגד שחיטה בפולין ליהדות העולמית, ופרט על תהליך השחיטה הכשרה ועל המאמצים המושקעים בה בשמירה על זכויות בעלי החיים.

נשיא ועידת רבני אירופה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר ל'כיכר השבת' כי הוא מקווה שהחוק יתוקן בקרוב, ותתאפשר שחיטה כשרה במדינה, וסיפר על מפגש שקיים עם הנשיא הפולני "במפגש שלנו עם הנשיא הפולני ברוני סלבקומורובסקי הוא השווה את חקיקת החוק נגד השחיטה בהולנד לשנות ה-30, שבהשראת המשטר הנאצי קיבלה פולין חוק נגד השחיטה שהיה האות להשמדת היהודים ולהקמת מחנות ההשמדה על אדמת פולין".

"הרצון הפוליטי שלהם הוא להגן על זכויות השחיטה ולעגן אותם בחוק. האתגר שלנו הוא להבטיח שדברי הנשיא יתורגמו להחלטה מהירה ולתיקון הבלבול החוקתי שיצר מצב בלתי אפשרי שכזה. בעת הזו עלינו לאחד כוחות עם כל קהילות אירופה כדי להגן על המסורת היהודית והמלחמה נגד האנטישמיות'" אמר הרב גולדשמידט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר