ראש מערך הכשרות מזהיר: "בגלל האיסור על השחיטה - יהודים יאכלו טריפה"

איסור השחיטה בפולין: הרב אברהם שלזינגר, ראש מערך הכשרות של בד"ץ 'חניכי הישיבות' אומר ל'כיכר השבת', כי האיסור על השחיטה הכשרה עלול לגרום לרבים באירופה לאכול בשר לא כשר, זאת עקב עליית המחירים הצפויה. וגם: מהו הפתרון לפרשה שלא אומץ על ידי הבד"צים? • סיקור מיוחד (תפוצות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

סערת החוק האוסר את השחיטה בפולין - ממשיכה להתסיס את יהדות התפוצות ואת רבני אירופה: במפגש מיוחד שנערך בבית האיחוד האירופי בבריסל בשבוע האחרון, התבטא נשיא ועידת רבני אירופה הגאון רבי פנחס גולדשמידט בחריפות רבה כנגד השלטון הפולני.

לדברי הרב גולדשמידט: "זה אמנם יפה מאוד לבנות מוזאונים לזכר מורשת יהדות פולין ולארגן פסטיבלים לתרבות יהודית בקראקא, אולם מנגד להקשות את החיים היהודיים על היהודים המעטים שרידי חרב שנשארו בבית הקברות היהודי הגדול באירופה".

בכינוס השתתפו בין השאר ראשי הקונגרס היהודי האירופי ונציגי הקהילות היהודיות באירופה. רבה של פולין, הרב מיכאל שודריך וראשי הקהילה היהודית בפולין המנסים למצוא פתרון לבעייה הקשה.

בשיחה שקיים 'כיכר השבת' עם הרב אברהם שלזינגר, ראש מערך הכשרות של בד"ץ חניכי הישיבות הוא נשמע מודאג מאוד ואומר כי החשש הכבד הינו שיהודים מסורתיים רבים בארצות אירלנד וצרפת, ישובו לאכול חלילה בשר טרף וזאת בשל העלויות הגבוהות שיהיו מעתה ואילך לבשר כשר.

לדבריו, הבשר בפולין הינו איכותי, כשמנגד, המחיר הינו זול יחסית, מה שגרם לבד"ץ לבצע את השחיטות בפולין. דבר שהוביל למהפיכה של ממש בצרפת, שם נהנו יהודים שומרי מסורת רבים מבשר כשר זמין ובמחיר סביר, והעדיפו לאכול בשר כשר. כעת יש חשש כי המחיר יעלה, ואותם יהודים יגררו רח"ל לאכול בשר טרף כבשנים עברו.

הרב שלזינגר מסביר כי בבד"ץ מחפשים בימים אלו פתרונות חילופיים, אולם "הדבר בעייתי מאוד".

לדבריו, "האפשרות לשחוט במדינות סמוכות הינה לא פשוטה וזאת בשל העלות היקרה, כמו כן ההצעה המועלית ע"י עסקנים יהודיים מקומיים לירות בבהמה לאחר השחיטה הינה בעייתית, וזאת בשל מראית עין".

הרב שלזינגר מקווה כי הרבנים יפעילו לחץ על הממשלה הפולנית והסוגיה תיפתר. "חבל מאוד שבגלל חוק דרקוני שכזה ייכשלו יהודים רבים בארצות אירופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר