המהומות האלימות במצרים נמשכות. איש דת מוסלמי: "הנשיא הזמני - ליצן"

השייח יוסף אל-קרדאוו, מנהיג דתי איסלאמי המזוהה עם ה'אחים המוסלמים', תוקף את נשיא מצרים הזמני עדלי מנסור ומכנה אותו "ליצן". הממשלה הזמנית - "ממשלת עושקים". ברקע: מצרים ממשיכה לבעור, האחים המוסלמים מדווחים על מעל 200 הרוגים באלימות בסוף השבוע. בשלטון מכחישים ומציגים מספרים נמוכים (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הנשיא הזמני עדלי מנסור. ליצן? (צילום מסך. וידאו: AlMasry ביוטיוב)

המאבק הפנימי במצרים: השייח יוסף אל-קרדאווי, מנהיג דתי איסלאמי, המזוהה עם תנועת 'האחים המוסלמים', תוקף את הממשלה הזמנית במצרים, ומכנה את הנשיא עדלי מנסור כ"ליצן".

בהודעה שפרסם ברשת אל ג'זירה בתגובה לאירועים האלימים במדינה אמר השיח אל קרדאווי: "שר ההגנה, עבד אל-פתאח א-סיסי, הפר את השבועה שנדר מול מוחמד מורסי, הוא חושב שהעם נתן לו זכות לרצוח ולערוף את ראשיהם של אזרחי מצרים".

כאמור, בהודעתו תקף המנהיג הדתי את ממשלת מצרים הזמני, וכינה אותה "ממשלה של עושקים,, כאשר את הנשיא הזמני עדלי מנסור הוא מכנה "ליצן".

במהלך השבת האחרונה, יצאו המונים משני המחנות השונים במדינה הבוערת לרחובות. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, כ-100 בני אדם מתומכיו של הנשיא המודח מוחמד מורסי התבצרו במסגד בעיר אלכסנדריה.

בהודעה של דובר משרד הפנים המצרי נאמר כי המשטרה וכוחות הצבא המצרי לא עשו שימוש במהלך העימותים האלימים בתחמושת חיה, בניגוד לטענות אנשי האחים המוסלמים.

בארגון 'האחים המוסלמים' טוענים כי, כוחות הביטחון במצרים פתחו בסוף השבוע באש חיה על מספר מפגינים, וגרמו למוות של רבים מהשובתים, על פי האחים המוסלמים, מספר ההרוגים עומד על מעל 200 איש, ולגירסתם, כ-4.500 איש נפצעו.

מנגד, במשרד הבריאות המצרי הבהירו כי הדיווחים אינם נכונים, וכי מניין ההרוגים בעימותים בסוף השבוע עומד על קרוב ל-40 איש, ומספר הפצועים קרוב ל-500.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר