לקראת מתקפה על משטר אסד

שר ההגנה האמריקני: "אנו ערוכים לתקיפה מיידית בסוריה"

שר ההגנה האמריקני אמר בראיון לרשת BBC כי "צבא ארה"ב ערוך לפעולה מיידית בסוריה". לדבריו: "הזזנו כוחות, ואנחנו ערוכים לבצע כל החלטה צבאית באזור". במקביל, מורדים סורים העבירו "בנק מטרות" לתקיפה בסוריה. על פי הדיווח ב'רויטרס', התקיפה הצפויה תתריע בפני אסד מפני שימוש בנשק כימי (חדשות, בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: חיל הים האמריקני)

מתקרבים לתקיפה אמריקנית בסוריה: בראיון שהעניק לרשת BBC אמר שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל כי הצבא האמריקני ערוך לפעולה מיידית בסוריה. לדבריו: "אנו מוכנים לבצע ולהוציא לפעול כל אפשרות שיחליט הנשיא לנקוט בה".

הייגל אמר במהלך הראיון: "הזזנו כוחות, ואנחנו ערוכים לבצע כל החלטה צבאית באזור בכל רגע. הנשיא ביקש שנכין לו אפשרויות לכל התרחישים, וכך עשינו. אני חושב שזה די ברור שבוצע שימוש בנשק כימי כלפי אזרחים בסוריה".

שר ההגנה האמריקני חזר ואמר כי משטר אסד עשה שימוש בנשק כימי: "אני אומר בצורה ברורה מאוד, השתמשו בנשק כימי נגד אוכלוסיה אזרחית בסוריה. אני סבור שהמידע המודיעיני מסיק שאלו לא המורדים שהשתמשו בו. ככל שאנחנו לומדים את העובדות, זה ברור יותר ויותר שהממשל הסורי עשה שבו שימוש והוא האחראי".

משחתות של צבא ארה"ב, צפויות לקחת חלק בתקיפה (צילום ארכיון: חיל הים האמריקני)

"אני חושב שבמוסר העולמי האנושי, צריך לעבוד דרך הארגונים הבינלאומים. אני חושב שאף אומה או קבוצת אומות לא צריכה להתעלם מההפרות הבוטות נגד האנושות שאנו רואים בסוריה. אנחנו עובדים עם האו"ם, כך גם חברינו, זו הדרך הנכונה לפעול. אנו צריכים לאסוף את הנתונים המודיעיניים ולהחליט איזו פעולה לנקוט ואם נוקטים בפעולה, אנחנו מוכנים לפעול מיידית" אמר שר ההגנה.

במקביל, גורמים הקשורים למורדים בשלטון אסד, אמרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי מעצמות המערב התריעו בפניהם על תקיפה מערבית אפשרית תוך ימים ספורים.

על פי הדיווח ברויטרס, אנשי אופוזיציה בסוריה העבירו לצבאות המערב בנק מטרות לתקיפה. לדברי המקורות שצוטטו, מטרת התקיפה האמריקנית הצפויה היא להרתיע את משטר אסד מהמשך שימוש בנשק כימי.

(צילום ארכיון: חיל הים האמריקני)

כזכור, שר החוץ הסורי, ווליד אל-מועלם, כינס בצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הבהיר כי צבא אסד לא יעצור וכי סוריה תגיב על כל תקיפה ותגן על עצמה.

"אני בכלל לא בטוח שתהיה בסופו של דבר תקיפה, נגן על עצמנו באמצעים שיש בידינו. זו הברירה הכי טובה שיש בידינו. אינני רוצה לציין דבר מעבר לכך", אמר שר החוץ הסורי.

אל-מועלם דחה את טענות קרי כי סוריה מנסה מפקחי האו"ם לבדוק את שירת הטבח הכימי, ואמר: "לא הייתה לנו מחלוקת איתם לגבי האתרים שהם ביקשו לבדוק, לא היה שום עיכוב". באשר לטענה כי סוריה טשטשה ראיות, אמר אל-מועלם: "אנחנו לא יכולים לטשטש את העקבות האלה כיוון שהן נמצאות באזורים שבהם נמצאים המורדים".

נתניהו מגיב לשימוש הסורי בנשק כימי, בתחילת השבוע (צילום: אבי פרץ - ynet)

שר החוץ הסורי הוסיף ואמר כי "כולנו שומעים את תופי המלחמה, אם הם רוצים תוקפנות נגד סוריה, אני חושב שהשימוש בתירוץ של הנשק הכימי הוא לא מהימן. אם הם רוצים להשיג מטרות אחרות באמצעות התוקפנות הזו - אני רוצה לתהות: מהן המטרות האלה? התשובה ההגיונית היחידה לשאלה הזו היא... אם הם חושבים לעצמם שהם יצליחו לפגוע במורל של עמנו - הם טועים. הצלחנו להחזיק מעמד לכל אורך המשבר הזה".

"אני יודע שכל דבר שזז באזור הזה צריך לשרת את האינטרסים של ישראל", המשיך אל-מועלם, "אמרו שהבית הלבן עדיין לא קיבל החלטה, והסיבה לעריכת מסיבת העיתונאים הזו היא כדי להגיד לדעת הקהל האמריקנית - מה שמציגים לכם, האמריקנים, לגבי השימוש בנשק כימי לכאורה - הוא שקרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר