12 שנה לפיגועים בבנייני התאומים: הנשיא אובמה ספד לנספים

באירועי זיכרון שנערכו בארה"ב, הרכינו צמרת הממשל האמריקני את ראשם לזכרם של אלפי ההרוגים בפיגועי ה-11.9. הנשיא אובמה: "כוח לא יכול לבנות את העולם שאנו רואים" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ההרס בבנייני התאומים, ביום הפיגוע (צילום: פלאש 90)

במלאות 12 שנה לסדרת הפיגועים המחרידה במרכז הבחר העולמי במנהטן ובזירות נוספות בארה"ב, ובהם נהרגו קרוב ל-3000 בני אדם, נערכו היום טקסי זיכרון בניו יורק, וושינגטון ופנסילבניה, בהם לקחו חלק מנהיגי ארה"ב, קרובי משפחות החללים והנפגעים ואזרחים אמריקנים.

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל אמר בדברים שנשא באירוע זיכרון לנספים ספד לנספים: "הראשונים והשורדים, אנשי צוות הפנטגון שבאו לעבוד יום למחרת ולובשי המדים שהגנו על מדינתו במלחמה ארוכה בת 12 שנים והקריבו רבות".

"בכל אלה ובכם, אנו רואים את הכוח ואת מה שמגדיר את ארה"ב. זה גם מה שמשקף את אזרחי ארה"ב, התכונות המיוחדות האלה. אנו מוצאים תקווה לעולם טוב יותר ועתיד טוב יותר".

אלומות האור במנהטן לזכר החללים (צילום: פלאש 90)

נשיא ארה"ב ברק אובמה ספד גם הוא לנספים: "זה כבוד להיות איתכם שוב ולזכור את הטרגדיה של 11 בספטמבר ולכבד את זכר אלה שהגיבו ואלה שעדיין מתאבלים ולספק להם נחמה שוב" אמר הנשיא. "יחד נעצור ונביע תודה צנועה לכוח ולחסד שאיחדו אותנו. נתפלל על כל אלה שנלקחו מאיתנו, כמעט 3,000 נשמות תמימות. לבנו עוד דואב".

אובמה פנה לעובדי הפנטגון ואמר: "אני נפעם מהיכולת שלכם לקום ולצחוק שוב. המורשת שלהם נמשכת בכם, אתם מחייכים כמוהם, מזיזים את השיער כמוהם, נושאים את שמם ועושים עולם טוב יותר כשאתם לובשים את המדים או משקיעים במטרה גדולה מכם".

"כאן, ברגעים אלה, אנו זוכרים את הערכים שמנחים אותנו. אנו נגן על האומה שלנו מאלה המנסים להכותנו". אמר אובמה והוסיף: "כוח לא יכול לבנות את העולם שאנו רואים".

"אלוהים יברך את אלה שנפלו וינחם אתכם ואת בני משפחותיכם. אלוהים ברך את אמריקה" חתם הנשיא את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר