רוחאני קורא לישראל להצטרף לאמנה נגד הגרעין

לאחר נאום שופע בחיוכים, רוחאני מגלגל את הכדור לישראל, ומבקש שתצטרף לאמנה כנגד הגרעין. לדברי רוחאני: "העולם המתין יותר מדי להתפרקות מנשק גרעיני, כל זמן שנשק גרעיני קיים, קיים גם הסיכון שישתמשו בו" (חדשות, בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רוחאני, מגלגל את הכדור למגרש הישראלי (צילום: Mojtaba Salimi, ויקיפדיה)

נשיא איראן רוחאני, קורא לישראל לחתום על האמנה נגד הפצת נשק גרעיני, לדבריו, אסור לאף מדינה להחזיק בנשק גרעיני.

נשיא איראן אמר את הדברים בכינוס שעסק בפירוק נשק גרעיני, לראשונה מזה שנים כינה נשיא איראן את ישראל בשמה, ולא בכינויי הגנאי המוכרים דוגמת "הישות הציונית", וכ"ו.

"ישראל היא היחידה באזור שלא חתומה על האמנה" אמר נשיא איראן. "כל הפעילות הגרעינית באזור צריכה להיות תחת הפיקוח של הוועדה לאנרגיה אטומית. העולם המתין יותר מדי להתפרקות מנשק גרעיני. כל זמן שנשק גרעיני קיים, קיים גם הסיכון שישתמשו בו"

בראיון לוושינגטון פוסט, אמר נשיא איראן כי להערכתו ניתן להגיע להסכם בין מדינתו והמערב - תוך שלושה חודשים "איראן מעדיפה לוח זמנים כזה, אך גם אם יושג הסכם תוך שישה חודשים זה יהיה טוב". אמר רוחאני והוסיף כי מדובר ב"עניין של חודשים, לא שנים. לוח זמנים קצר יטיב עם כולם".

במקביל, בעוד נשיא איראן מפזר חיוכים כלפי המערב, הביקורת מבית נגדו הולכת וגוברת. "אנחנו צריכים לקבל משהו מהאמריקנים, לפני שאנחנו נחייך אליהם", אמר אחד מיועציו הקרובים האייתוללה עלי חמינאי. "רוחאני צריך לשכנע כמה אנשים בבית שהוא לא עושה צעדים קיצוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר