הנשיא המצרי המודח מוחמד מורסי לשופט: "אני נשיא המדינה, ומי אתה?"

משפטו של הנשיא המצרי המודח, מוחמד מורסי, נפתח הבוקר בקהיר, כאשר מורסי עצמו נראה זועם במיוחד. הוא הובא אל בית המשפט במסוק ומיד הוכנס אל מאחורי הסורגים (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

משפטו של נשיא מצרים המודח ואיש האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, נפתח הבוקר (שלישי) בקהיר.

מורסי הובא אל המקום במסוק מכלא בורג' אל-ערב באלכסנדריה, כאשר יתר הנאשמים הוסעו לקהיר בכלי רכב משוריינים. זו הייתה הפעם הראשונה שמורסי מופיע בכלוב הנאשמים במדי אסיר לבנים.

מורסי נאשם כי ב-2011, בעת המהומות כנגד משטרו של מובארק, ברח מהכלא עם יותר מ-20 אלף אסירים, בהם אנשי חמאס וחיזבאללה.

בכלי התקשורת במצרים דווח כי באזור בו נערך המשפט ננקטו צעדי אבטחה מתוגברים מחשש למהומות ואי סדרים, זאת לאחר שתומכי "האחים המוסלמים" קראו להפגין במקום.

בתוך כך, דווח במצרים כי חמושים הרגו גורם בכיר במשרד הפנים המצרי מחוץ לביתו בקהיר. הנרצח הוא הגנרל מוחמד א-סעיד, שהיה אחראי על האגף הטכני במשרד הפנים. על פי אחד הגורמים במצרים, סעיד נפגע על ידי חמושים שירו ממכונית וברחו.

במהלך הדיון הוקרא שמו של מורסי והוא צעק בתגובה: "אתה יודע מי אני? אני נשיא המדינה ומשבע בבוקר אני יושב כאן במקום המזובל הזה".

מורסי פנה לאב בית הדין ואמר לו: "אני נשיא המדינה הלגיטימי ומי אתה?". אב בית הדין השיב לו בחיוך כי הוא נשיא בית הדין בצפון קהיר.

כנגד מורסי מתנהלים במקביל עוד שלושה משפטים נוספים. באחד מהם הוא נאשם במעורבות בהרג מפגינים בארמון אל-איתחאדיה בקהיר בזמן המחאה נגדו לפני יותר משנה.

במשפט נוסף הוא נאשם בריגול לטובת חמאס, חיזבאללה וגורמים זרים נוספים, ובעוד משפט הוא נאשם בביזוי בית הדין על רקע התנהגות בדיונים האחרונים שנערכו בבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר