המאבק בעד ונגד ברית המילה באירופה מתנהל בעזרת סרטוני וידאו

לקראת הדיון המחודש המסתמן בפרשת איסור ברית המילה באירופה, הציגו יוזמי ההצעה נגד המילה, קטע וידאו בו נראה תינוק שנפגע מברית בלונדון, במקביל, ח"כ נחמן שי הציג סרטון ובו נראים רופאים מישראל המביעים תמיכה בברית המילה (חדשות,בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

מועצת אירופה, החלה אמש (שלישי) בהליכים לקראת דיון חוזר בנושא ברית מילה. הועדה העוסקת בנושאים החברתיים. בריאות ופיתוח, שניסחה את ההחלטה שהתקבלה נגד קיום הברית, קיימה דיאלוג עם הארגונים היהודים, ופגשה מומחים בתחום. בפני המועצה מונחת גם ההצעה לעיגון חופש הדת שתוגש בימים הקרובים ע"י כמאה חברי הפרלמנט.

ההצעה, שגובשה ע"י חברי כנסת מישראל בראשות חבר הפרלמנט סנדרו כוזי מאיטליה תוגש בימים הקרובים לחברי ההנהלה של האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה. במקביל יבחן הקבינט של המועצה את הצד המשפטי של חופש הדת לקראת המשך הדיונים בנושא בימים הקרובים.

כזכור, לפני כארבעה חודשים החליטה מועצת אירופה בהחלטה תקדימית שזעזעה את העולם היהודי - לבקש ממדינות אירופה לקדם חוקים למניעת עריכת ברית מילה. ארגונים יהודיים בעולם ובראשם נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט הביעו את מחאתם החריפה בפני המועצה ודרשו לבטל את ההצבעה ולקיים דיון חוזר בעניין. מאוחר יותר הביעו את מחאתם גם נשיא המדינה, שמעון פרס. ויו"ר הכנסת שדרשו אף הם קיום דיון חוזר במועצה וקבלת החלטה בעד חופש הדת.

יוזמי ההצעה נגד ברית המילה, הציגו סרטון שבו נראה תינוק שנפגע בברית מילה, והובהל לבית חולים בלונדון. בדיעבד הסתבר, כי המוהל שביצע את הברית המדוברת אינו חבר באיגוד המוהלים באנגליה. מנגד, הציג חבר הכנסת נחמן שי סרט שהפיקה לשכת הפרסום הממשלתית ובו מרואיינים 4 מנהלי בתי חולים בישראל בעד ברית מילה.

המזכיר הכללי של מועצת אירופה, ת'ורביורן ג'אגלנד שהוזמן ל'ועידת רבני אירופה' שהתקיימה לפני כחודשיים בברלין נשא בפני מאות הרבנים נאום פייסני במיוחד ואמר כי ההחלטה נגד ברית מילה שהתקבלה במועצת אירופה אכן הגיעה מצד אנשים שחשים איום מהמוסלמים אבל בעיקר מחוסר ידע. "מועצת אירופה קמה כדי להילחם נגד גזענות ואנטישמיות – אמר ג'אגלנד לרבנים - אני רוצה להבהיר חד משמעית בשום אופן מועצת אירופה לא רוצה לאסור ברית מילה. אין מדינה באירופה שאוסרת ברית מילה. כתבתי כך לנשיא פרס. אמשיך להילחם ולהביע את דעתי במועצת אירופה ולמנהיגות הפוליטית באירופה".

בשבועות האחרונים הוחתמו כמאה חברי מועצת אירופה נגד ההחלטה והתקיימו מגעים עם חברי מועצה נוספים ובמיוחד עם המשלחות מטורקיה ואיטליה. בעקבות פעילויות אלה החלו, כאמור, אתמול (יום ג'), הדיונים במוסדות המועצה לדון בעניין. את 'ועידת רבני אירופה' ייצגו בדיון; נשיא איגוד המוהלים של אירופה, הרב שלמה הופמייסטר. רבה של מץ, הרב פנחס פיזון. רבה של שטרסבורג, הרב שמואל גוטמן. מנכ"ל הועידה, הרב משה לוין ופרופ' ברנרד לובל מחשובי האורולוגים באירופה. את ישראל ייצג ח"כ נחמן שי וארגונים יהודיים נוספים.

פרופ' לובל ששימש כמנהל מחלקה בבי"ח מפורסם בראן שבצרפת נשא נאום בפני חברי המועצה והוכיח את העובדה כי ברית המילה אינה מזיקה אלא להיפך. הרב הופמייסטר שהציג בפני חברי המועצה את איגוד המוהלים האירופאי (UME). אמר כי האיגוד שהוקם ע"י 'ועידת רבני אירופה' מבוסס על מודל האינישייישון סוסייטי הבריטי והוא מאגד בתוכו מוהלים מוסמכים מרחבי אירופה, בכדי להבטיח כי חברי הקהילות היהודיות ייהנו משירותי מוהלים כהלכה ברמה הגבוהה ביותר ובסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר.

ב'ועידת רבני אירופה' הביעו אמש אי שביעות רצון מהתנהלות המועצה. מנכ"ל הועידה, הרב משה לוין שהשתתף בדיונים אמר כי "את הדיאלוג עמנו היה עליהם לקיים בטרם החליטו לפני ארבעה חודשים נגד ברית מילה". עם זאת הביע הרב לוין את בטחונו כי בימים הקרובים, בתום בחינת הצד המשפטי ושמיעת מומחים יהודים ומוסלמים בנושא, יקבל הקבינט החלטה להעלות את הנושא לדיון חוזר במליאת המועצה וככל הנראה הנושא יועבר לניסוח החלטה לועדת התרבות של המועצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר