רבה של אוקראינה ל'כיכר השבת':

"חוששים מחוליגנים, אין כאן משטרה, יש אנרכיה ברחוב"

בעקבות ההפגנות הסוערות, מביע שליח חב"ד ורבה הראשי של אוקראינה מטעם חב"ד הרב משה ראובן אסמן חשש מפגיעה ביהודים. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא אומר: "המלצתי שלא להגיע עם ילדים לבתי הכנסת ולא להסתובב בחושך". לדבריו: "ברחובות מסתובבים כל מיני קבוצות של חוליגנים, אין משטרה. הכל יכול לקרות" (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ההפגנות באוקראינה (צילום: shutterstock)

מעטים בקהילה היהודית באוקראינה מרשים לעצמם להסתובב בתקופה האחרונה כאחד האדם ברחובות אוקראינה, וזאת נוכח ההפגנות האלימות שפרצו שם בשבועות האחרונים. בתחילת השבוע, הפגנות אנשי האופוזיציה התפשטו גם לערים במזרח ובדרום המדינה, המזוהות באופן מסורתי עם השלטון הפרו־רוסי.

הרב משה ראובן אסמן, שליח חב"ד ורבה הראשי של אוקראינה מטעם חב"ד, מספר בשיחה עם "כיכר השבת" על הפחד והאימה ברחובות, על העוצר אותו הטיל על חובשי הכיפות ותחושת הסכנה שאופפת את התושבים היהודים.

ההפגנות באוקראינה (צילום: shutterstock)

"המצב ממשיך להיות מסוכן, הוא לא השתנה בינתיים", אומר הרב אסמן. לדבריו, "יש כאן סכנה - יש אנרכיה, ובשל כך הגברנו את השמירה בכל המוסדות היהודים. ישנם שומרים המצוידים בכלי נשק ומוכנים לכל מה שיקרה".

"המצב כעת," מסביר הרב אסמן, "שאין עדיין שלום בין המפגינים לבין המשטרה, ישנם פערים גדולים, וברחובות מסתובבים כל מיני קבוצות של חוליגנים, אין משטרה בחוץ. הכל יכול לקרות חס ושלום".

רחובות אוקראינה, השבוע (צילום: shutterstock)

לדבריו, מספר המתפללים בבתי-הכנסת פחת ככל שההפגנות התגברו. עקב חשש לחיי היהודים, החליט הרב אסמן להמליץ לחברי הקהילה שלא לצאת מהבתים בשעות החשיכה.

"אנחנו מקבלים התראות, אנחנו חוששים מפרובוקציות שיכולות להיווצר מכל הצדדים. הגברנו את השמירה בבתי הכנסת ואנחנו מתפללים. פחות אנשים מגיעים להתפלל בבית הכנסת, גם ביקשתי שלא להגיע עם ילדים לבתי הכנסת ולא להסתובב ברחוב. אנחנו סוגרים את שערי המקום מוקדם יותר, כך שבשעות החושך אנשים לא יסתובבו".

לדברי הרב, כל פניותיו למשטרה המקומית עלו בתוהו: "אין להם שליטה, אין משטרה ברחובות ולכן כל אחד עושה מה שהוא רוצה".

"לפני שבוע דקרו בחור ישיבה והכו מורה", מספר הרב, "יש כאן עדיין סכנה, ואנחנו חוששים מפרובוקציות".

עד כה, בשל ההפגנות ההמוניות, התפטר ראש הממשלה האוקראיני, מיקולה אזרוב. לעומתו, הנשיא ויקטור ינוקוביץ', עדיין מסרב לוותר על כיסאו - כפי שדורשים בין היתר המפגינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר