הבית הלבן משיב אש: "ההתקפות הישראליות נגד קרי נטולות יסוד"

בבית הלבן החליטו לאחר שתיקה ארוכה, שלא לשתוק כנגד האשמות בישראל נגד שר החוץ ג'ון קרי • סוזן רייס: "ההתקפות האישיות בישראל נטולות יסוד ולא קבילות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
תקפה את שר החוץ האמריקני: איילת שקד (צילום: פלאש 90)

בבית הלבן החליטו שלא לשתוק למתקפה הקשה מצד בכירי ממשלת ישראל כנגד שר החוץ האמריקני ג'ון קרי והגיבו באופן רשמי ובחריפות נגד האשמות הישראליות נגדו.

סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב ברק אובמה מסרה כי "ההתקפות האישיות בישראל המכוונות לעבר קרי נטולות יסוד ולא קבילות. הרקורד של קרי בתמיכה בביטחון ישראל ובשגשוגה מוצק כמו סלע".

"הנשיא והמזכיר קרי נותרו מחויבים למשא ומתן שיכול להבטיח את העתיד של ישראל והפלסטינים. ממשלת ארה"ב עקבית בדחיית מאמצים להחרים את ישראל ולשלול את הלגיטימיות שלה" הוסיפה רייס שבחרה לפרסם את דבריה בחשבון הטוויטר האישי שלה.

בתוך כך, עיתון 'מעריב' מדווח הבוקר (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשרי הממשלה שלא לתקוף באופן אישי את ג'ון קרי.

כזכור, השר יובל שטייניץ הגיב ביום ראשון על איומי קרי כי כשלון המשא ומתן וביא לחרם על ישראל ואמר כי הדברים "פוגעניים, לא הוגנים ובלתי נסבלים. אי אפשר לכפות על מדינת ישראל לנהל משא ומתן עם אקדח לרקה, כשאנחנו דנים בדברים הכי קריטיים לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים שלנו".

גם השר גלעד ארדן האשים את קרי כמתווך לא הוגן ואמר: "היה מצופה ממישהו שאמור להיות מתווך הוגן ואובייקטיבי להגיד גם לצד הפלסטיני איפה המחיר שהם ישלמו על הסרבנות העיקשת שלהם לקבל את זכותו של העם היהודי למדינת לאום משלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר