קתרין אשטון: "הבנייה בי-ם מסכנת הרצף הטריטוריאלי של המדינה הפלסטינית"

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, קראה לישראל לבטל את הבנייה המתוכננת במזרח ירושלים: "התכנית מסכנת את הרצף הטריטוריאלי של המדינה הפלסטינית" (בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, תקפה היום (חמישי) את התוכנית החדשה לבנייה במזרח ירושלים וקראה לבטל את הבנייה. "התוכנית לבנייה מעבר לקו הירוק בירושלים מסכנת את הרצף הטריטוריאלי של המדינה הפלסטינית", אמרה אשטון.

כזכור, בימים האחרונים פורסם כי הועדה המחוזית בירושלים אישרה בנייה של למעלה מ-500 יחידות דיור מעבר לקו הירוק בירושלים. לדברי אשטון, התוכנית לא תאפשר "להפוך את ירושלים לבירה של שתי המדינות".

כזכור, אתמול הסתייגה ארצות הברית מהודעת ישראל על אישור תכניות הבנייה. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי, הגדירה את הצעד "חד צדדי". "עמדתנו לגבי ירושלים ברורה. אנו מתנגדים לכל צעד חד צדדי שמנסה להקדים תוצאות של משא ומתן".

גם הוועד הפועל של אש"ף גינה את ההחלטה. בהודעה נאמר כי "ישראל יכולה לא רק להרוס את השיחות אלא להשמיד באופן סופי את ההזדמנות לשלום ויציבות באזור".

"ממשלת נתניהו מסרבת להפסיק או להקפיא את ההתנחלויות ומכריזה שהתנחלויות רבות הקיימות בגדה המערבית ובירושלים הכבושה יהיו חלק מישראל במסגרת כל הסכם שלום".

כזכור, ועדת התכנון והבניה בירושלים, אישרה הקמת 558 יחידות דיור במזרח העיר. מדובר ב-386 דירות בשכונת הר חומה, 136 בנווה יעקב ו- 36 יחידות דיור בפסגת זאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות