העולם מתערב: סנקציות על קייב

בשל עליית רף האלימות, החליטו שרי החוץ של האיחוד האירופי להטיל סנקציות על אוקראינה - ביטול ויזות והקפאת נכסים. בתוך כך, הנשיא ינוקביץ' הסכים לבחירות מוקדמות (בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מהומות באוקראינה (צילום: shutterstock)

לאחר מאות הרוגים ועשרות שוטרים שנלקחו כבני ערובה, החליט העולם להתערב באלימות המשתוללת באוקריאנה.

שרי החוץ של האיחוד האירופי החליטו היום (חמישי) להטיל סנקציות על קייב. בין הסנקציות, ביטול ויזות והקפאת נכסים של האחראים לאלימות.

שרת החוץ של איטליה, אמה בונינו, אמרה לאחר כינוס החירום של שרי חוץ אירופיים בבריסל, כי ההחלטה על הסנקציות הוסכמה עם שרי החוץ של צרפת, גרמניה ופולין הנמצאים כעת בדיונים בקייב עם הנשיא האוקריאני, ויקטור ינוקביץ'.

לדבריה, "ההחלטה תבוצע במהירות, תוך שעות ספורות - ביטול ויזות והקפאת נכסים של מי שנקט אלימות".

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אישרה במסיבת עיתונאים בבריסל, את דבר ההחלטה על הסנקציות. אשטון התעלמה מאלימות המפגינים ופעילי האופוזיציה ואמרה כי "זו חובתה של הממשלה האוקראינית לשמור על בטיחות אזרחיה. הייתי בכיכר העצמאות בקייב, וחזיתי במפגינים שניסו למחות באופן שקט".

נראה שההודעה על הסנקציות הלחיצה את המשטר באוקראינה, כאשר הנשיא, ויקטור ינוקביץ', הודיע כי הוא מסכים לעריכת בחירות מוקדמות בארצו. כך טען הערב ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע כי נציג מטעמו יישלח לקייב כדי לתווך בשיחות עם האופוזיציה. מהקרמלין נמסר כי פוטין החליט לשלוח למשימה את נציב זכויות האדם במדינה, ולדימיר לוקין.

הבית הלבן פרסם הצהרה בה נאמר כי "ארצות הברית מזועזעת מהמראות של כוחות המשטרה האוקראינית יורים בכלי נשק אוטומטיים לעבר אזרחים. אנו מפצירים בנשיא ינוקוביץ' להסיג את כוחותיו ממרכז קייב ולכבד את זכות האזרחים למחות ולהפגין".

כזכור, בימים האחרונים חלה עליה דרמטית באלימות בהפגנות בקייב. המפגינים ופעילי האופוזיציה דורשים מהנשיא ינוקביץ' להעביר רפורמה שתגביל את כוחו, ולחתום על הסכם סחר עם אירופה ולא עם רוסיה.

בימים האחרונים עלה מספר ההרוגים למאות, כאשר אלפים נוספים נפצעו. על פי הדיווחים מאוקראינה, המפגינים הצליחו לקחת עשרות שוטרים כבני ערובה, כאשר מנגד, הנשיא התיר לכוחות הביטחון להשתמש בנשק חם כנגד המפגינים.

הטלוויזיה האוקראינית שידרה קטעי וידאו שבהם נראים המפגינים מובילים מספר שוטרים למחנה המחאה במרכז המדינה. חבר פרלמנט מהאופוזיציה אמר כי השוטרים מוחזקים בבניין העירייה, ש"נכבש" על ידי המפגינים.

על פי הדיווחים, צלפים של המשטרה התמקמו על הגגות הסמוכים לכיכר העצמאות בקייב והחלו לירות במפגינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר