ההפיכה באוקראינה:

יריבתו של הנשיא הנמלט: "להביא אותו בכוח לכיכר"

יוליה טימושנקו, מנהיגת האופוזיציה באוקראינה שהושלכה למאסר לפני כשנתיים וחצי, שוחררה ממנו לאחר ההפיכה. היא שילהבה את ההמון: "כל טיפת דם לא נשפכה לשווא" (חדשות,עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קייב, ביממה האחרונה (צילום: shutterstock)

הפלת שלטונו של ויקטור ינוקוביץ': המונים חגגו הלילה (מוצאי שבת) בכיכר העצמאות באוקראינה את ההפיכה. יוליה טימושנקו, יריבתו של הנשיא שכבר הספיק להימלט, שוחררה מבית הכלא אליו הושלכה, ושילהבה את ההמונים בכיכר.

"אתם הגיבורים של דורות. המשיכו להפגין" אמרה להם. "איננו יכולים לסלוח לאלו שירו כדורים ללבם של צעירים, צריך להביא את ינוקוביץ' בכוח לכיכר העצמאות", אמרה טימושנקו ששימשה בעבר כיושבת ראש האופוזיציה.

בהודעה שפרסמה באתר האינטרנט של מפלגתה כתבה טימושנקו: "מהיום תוכל מולדתנו לראות את השמש והשמיים כי הדיקטטורה נפלה, כל טיפת דם לא נשפכה לשווא. הדיקטטורה נפלה לא בגלל פוליטיקאים או דיפלומטים, אלא הודות לאזרחים שיצאו לרחובות, להגנת משפחותיהם וארצם".

כזכור, הפרלמנט בקייב קבע במהלך השבת כי הנשיא ויקטור ינוקוביץ' אינו מסוגל עוד לשאת בסמכויותיו. חברי הפרלמנט קבעו מועד חדש לבחירות - 25 במאי. לאחר ההצבעה שעברה ברוב של 328 קולות מתוך 450 מושבים, פצחו חברי הפרלמנט בשירת ההמנון ומחאו כפיים. זה קרה שעות אחדות לאחר שמפגינים בקייב השתלטו על הבירה ועל מתחם הנשיאות. הנשיא עצמו שוהה כנראה בחרקוב, מעוז תומכיו שבמזרח אוקראינה, ומשם מסר שאינו מתכוון להתפטר.

יו"ר הפרלמנט החדש אלכסנדר טורצ'ינוב אמר ש"ינוקוביץ' נטש את מחויבויותיו החוקתיות, באופן המסכן את המשך תפקוד המדינה, שלמותה הטריטוריאלית וריבונותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר