מנהיג מורדים סורי חתם על אמנת שבע מצוות בני נח

איש האופוזיציה הסורית, מוחמד עדנאן, נפגש עם הרב בועז קלי יו"ר מטה 'שבע מצוות בני נח', באיסטנבול, טורקיה וחתם על אמנה לקיומן. • עדנאן: "התפללו לשלום סוריה ושמשטר אסד יעבור מהעולם"

שליח חב"ד בפעילות למען הפצת 7 מצוות בני נח (צילום: Boaz Kali)

רגע היסטורי: מנהיג ארגון אופוזיציה סורי "איחוד המורדים הסורי בתוך סוריה", מוחמד עדנאן, נפגש בשבוע שעבר עם הרב בועז קלי, יו"ר מטה 'שבע מצוות בני נח' בבירת טורקיה וחתם על אמנת שבע מצוות בני נח כחלק מתהליך של צדק, יושר ושלום.

הרב בועז קלי, חסיד חב"ד תושב חיפה, עוסק בהפצת שבע מצוות בני נח לגויים. לאחרונה, בעקבות מגעים בין מר מנדי ספדי, אזרח ישראל ממוצא דרוזי האחראי על תיאום הפעולות בין האופוזיציה הסורית לישראל, נערכה פגישה בין הרב קלי למוחמד עדנאן בבית מלון באיסטנבול, טורקיה.

בפגישה לקחו חלק גם מר דאוד סולימן, חבר מועצת הנהלת המהפכה ושני נציגי אופוזיציה נוספים מסוריה.

בשיחה עם אתר חב"ד.אינפו מספר הרב בועז קלי כי הוא התקבל בכבוד גדול על ידי חברי המשלחת. "לאחר לחיצות הידיים וחלוקת כרטיסי שבע מצוות בני נח בערבית, התיישבנו ולמדנו על שבע המצוות שניתנו ע"י הקב"ה בהר סיני למשה רבינו כדי שבני ישראל ילמדו את כל באי עולם את שבע המצוות. כמובן שהתמקדנו במצווה איסור רצח. הסברתי להם ע"פ שיחת מכתב הרבי כי החוקים האוניברסלים של האנושות צריכים להיות על פי צווי השם ולא על פי שכל האדם, רואים אנו שמדינה תרבותית ומתקדמת כגרמניה הגיע בעבר הלא כל כך רחוק להרג ורצח נוראיים העולם כי המוסר שלהם היה מושתת על שכל אנושי ולא צו השם. זאת הדרך לשלום".

לדברי הרב קלי, "השלום יכול להיות רק ע"י שכל אחד יקשיב לצווי השם ולא יעשה ע"פ רצונו הפרטי. המשתתפים קבלו והצדיקו עקרון זה. בקשתם היתה שנתפלל לשלום בסוריה ושאסד ומשטרו יעבור מהעולם. מר דאוד סולמן מראשי הנהגת המהפכנים דיבר ברגש ואמר כי הם יצאו רק להפגנות ולא חשבו שזה יביאו להרג של מאות אלפים מבני עמם, אם היו יודעים מראש היו חושבים אולי אחרת מה לעשות. בתי ספר סגורים, ילדים לא לומדים כבר כשלוש שנים. משפחת אסד הסיתו את העם כל השנים כנגד האויב הציוני גזלו ושדדו את כסף העם הסורי לקנות נשק ולהקים צבא אדיר ובסופו של דבר עם הצבא הזה לא נלחמו בציונים אלא הורגים את בני עמם".

הרב בועז קלי הציג בפניהם את אמנת שבע מצוות בני נח כחלק מתיקון העולם למקום של צדק, יושר ושלום.

בתום הפגישה, כתבו כל המשתתפים מכתב לרבי מליובאוויטש אותו הכניסו בין דפי 'אגרות הקודש' ונציגי המורדים הסורים ביקשו ברכה לשלום בסוריה ושאסד יסתלק מהשלטון.

תוכן איגרת הברכה של הרבי, התייחס לבשורות טובות ואף נכתב שם כי "והשי"ת יהפך יומיא דפורעניתא אלין ליומיא דנחמתא בעגלה דידן, בזכות התורה והמאור שבה. באיחולי כל טוב,".

הרב קלי הסביר לאנשי המורדים את תוכן האיגרת וברך אותם שבקרוב יזכו לשלום בסוריה ואסד יסולק מהשלטון. "כמובן שהייתה התרגשות ושמחה גדולה" מסכם הרב קלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר