"התפללו ונעו קדימה ואחורה"; כך דיווחו בעולם על "עצרת המיליון"

כלי תקשורת רבים בעולם דיווחו על "עצרת המיליון" בירושלים, בה קראו בני הציבור החרדי לממשלה להפסיק את המלחמה כנגד לומדי התורה. סוכנות רויטרס: "המפגינים התפללו כשהם נעים קדימה ואחורה" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הדיווחים בתקשורת העולמית על מפגן הענק (צילום מסך )

מפגן הכוח האדיר של הציבור החרדי: גם כלי התקשורת המובילים בעולם התייחסו ל"עצרת המיליון" שנערכה הערב (ראשון) בירושלים. תחת הכותרת "החרדים בהפגנת ענק נגד הצעת חוק", נכתב באתר סוכנות הידיעות "רויטרס", על בין 250 ל-400 אלף מפגינים חרדים שמחו כנגד חוק הגיוס.

באתר נכתב כי "העניין נמצא בלבו של ויכוח לאומי רגיש". בידיעה מתוארים המפגינים "לבושים כובעים ומעילים שחורים - הלבוש המסורתי של החרדים, שחסמו את הכניסה לירושלים".

עוד נכתב בתיאור כי "המפגינים התפללו, כשהם נעים אחורה וקדימה, כנגד החוק". ברויטרס מצוטטים מספר בחורים שהתראיינו לסוכנות הידיעות, ומדברים על כך שהחרדים לא יילכו בשום אופן לצבא.

גם ב"וושינגטון פוסט" דיווחו בהרחבה על העצרת בירושלים. תחת הכותרת "חרדים בירושלים מחו כנגד הצעת חוק הגיוס", נכתב כי "על פי הדיווחים בכלי התקשורת ב"עצרת המיליון" השתתפו כ-300 אלף איש, אך מארגני העצרת דיווחו על כ-500 אלף איש".

אחרי העצרת: ריקודים מול לשכת הגיוס (צילום: כיכר השבת)

עוד נכתב שם כי "העצרת עברה בשלום ללא מקרי אלימות. החרדים, עם הכובעים והמעילים השחורים, הניפו שלטים המאשימים את הממשלה במלחמה כנגד הדת. בסיום העצרת פרסמו המארגנים צו הקורא שלא להתגייס לצבא".

באתר צוינו המקרים בהם חרדים קיללו בשכונות החרדיות חיילים חרדים שהגיעו לשכונה עם מדי הצבא. כמו כן צוטטו דבריהם של נפתלי בנט ויאיר לפיד, בדבר הרצון לעזור לציבור החרדי.

מנגד, האתר ציטט גם את דבריו של ח"כ מאיר פרוש כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר ההפרה של ההבטחה שנתן כי בחוק לא ייכללו סנקציות פליליות. עוד הוזכרה בידיעה הפגישה ההיסטורית של שלוש מועצות הרבנים לפני כשבוע, זאת בנוסף לתהליך ההיסטורי של הפטור לציבור החרדי מימיו של בן גוריון.

גם באתר "אל-ג'זירה" דיווחו על העצרת בירושלים. תחת הכותרת "החרדים בישראל מחו כנגד הצעת החוק", נכתב כי "ההימנעות המסורתית של הציבור החרדי לשרת בצבא, גורמת לזעם בקרב הציבור החילוני".

בידיעה נכתב כי "משטרת ישראל סגרה את הכניסה לירושלים זאת בשל מחאת החרדים כנגד כוונת הממשלה לגייסם לצה"ל". באתר אף ידעו לציין כי הוראת הרבנים על השתתפות נשים וילדים בעצרת הינה נדירה, וסיפרו על כך שרחוב שלם נסגר בכדי לאפשר את ההפרדה בין הגברים לנשים.

באל ג'זירה ציטטו גם את השר יעקב פרי שאמר כי החרדים מבינים שלאחר 65 שנה, בהם לא התגייסו לצבא, הגיע הרגע בו הם לא יוכלו להמשיך ולהשתמט. כמוכן, הובאו דבריה של דוברת ח"כ עופר שלח, שהסבירה בפירוט על החוק המתגבש. כתב הרשת הסביר כי "השתמטות החרדים מהצבא מכעיסה את הציבור החילוני".

סוגיית השירות כונתה כ"קונפליקט תרבותי מקיף". בנוסף, באתר הוזכרה ההפגנה של הפלג הירושלמי בחודש שעבר, בה נקטו המפגינים באלימות. לסיום נכתב כי "לא כל החרדים מתנגדים לשירות בצבא ובשנים האחרונות חלה עלייה בשיעור המתגייסים החרדים".

הדיווח ברויטרס
הדיווח בוושינגטון פוסט
הדיווח באל ג'זירה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר