מצרים: הנשיא הבא? א-סיסי התפטר

שר ההגנה ומפקד צבא מצרים, הפילדמרשל עבד אל-פתאח א-סיסי, הגיש את התפטרותו למועצה הצבאית העליונה, מהלך שככל הנראה יסלול את דרכו לכס הנשיאות (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
א-סיסי. הנשיא הבא של מצרים? (צילום: Krassotkin, ויקיפדיה)

צבא מצרים הודיע היום (רביעי) כי שר ההגנה וראש המועצה הצבאית העליונה, עבד אל-פתאח א-סיסי (60), הגיש את התפטרותו מתפקידו למועצה הצבאית העליונה.

המהלך ככל הנראה יסלול את דרכו של א-סיסי לארמון הנשיאות, זאת כשנה בלבד לאחר הדחת הנשיא הקודם, איש "האחים המוסלמים", מוחמד מורסי.

א-סיסי הגיש את התפטרותו באופן רשמי לנשיא הזמני עדלי מנסור, כאשר כבר מחר צפויה להתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת שבה צפויים לאשר את התפטרותו של א-סיסי באופן רשמי.

מי שצפוי להחליף את א-סיסי הוא הרמטכ"ל סידקי סובחי, שהועלה לדרגת גנרל במהלך הישיבה של המועצה הצבאית העליונה. זהות המחליף של סובחי עדיין לא ידועה.

הקמפיין לנשיאות של א-סיסי כבר החל באופן לא רשמי בחודשים האחרונים. כאמור, המהלך יסלול את דרכו לארמון הנשיאות, זאת מאחר וא-סיסי זוכה לתמיכה נרחבת במצרים.

א-סיסי כבר הספיק לבקר ברוסיה ולקבל את תמיכת הקרמלין למהלך.

מי שככל הנראה יתמודד מול א-סיסי במרוץ לנשיאות הוא יו"ר הזרם העממי-נאסריסטי מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, חמדין סבאחי, שהגיע למקום השלישי בבחירות הקודמות.

מנגד, מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא, שהתמודד בבחירות הקודמות ונכשל, הודיע שיתמוך במועמדותו של א-סיסי. בנוסף, אחמד שפיק, ראש ממשלת מצרים האחרון בזמן שלטונו של חוסני מובארק, הודיע שהוא תומך במועמדות א-סיסי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר