רוסיה מרגיעה: לא נפלוש לאוקראינה

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר במהלך ראיון שהעניק לכלי תקשורת רוסי כי אין לרוסיה כוונה לחצות את הגבול האוקראיני. במקביל הוא קיים שיחה בנושא עם מקבילו האמריקני (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סרגיי לברוב (צילום ארכיון: פלאש 90)

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התייחס במהלך השבת לחשש מפני פלישה רוסית לאזורים שונים באוקראינה - בפרט במזרח, ואמר כי אין לארצו כל כוונה לבצע צעד שכזה.

בראיון לכלי תקשורת רוסי אמר לברוב: "אין לנו כל כוונה ואינטרס לחצות את הגבול, העמדות של המערב ורוסיה מתקרבות". לדבריו, הדיונים בין הצדדים העלו אופציה ליוזמה משותפת שעשויה להיות מוצגת לאוקראינים בקרוב.

עוד דווח, כי לברוב שוחח במהלך השבת עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי בנושא אוקראינה - שיחה אותה יזמו האמריקנים כך לפי משרד החוץ של רוסיה. השניים, קרי ולברוב סיכמו כי הדיונים בנושא אוקראינה יימשכו.

לפני כעשרה ימים, הודיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה על החרפת הסנקציות כנגד רוסיה, וזאת בעקבות תנועת כוחות צבא רוסיים לכיוון מזרח אוקראינה. הנשיא האמריקני חתם על צו המכניס ל"רשימה השחורה" של ארצות הברית, בכירים נוספים בממשלת רוסיה, אוליגרכים רוסיים ואת בנק Rossiya.

בעקבות הטלת הסנקציות האמרקניות, הודיעה רוסיה גם היא על הטלת סנקציות כנגד בכירים אמריקנים. בין הבכירים הרוסים עליהם הטילה ארצות הברית סנקציות, נמצא גם יורי קובלצ'וק, הבנקאי האישי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר