לא יאמן: נער שרד חמש שעות צמוד לגלגל המטוס

נער אמריקני ברח מביתו והסתנן לטיסה מקליפורניה להוואי, כשהוא מתחבא בתא גלגלי המטוס, בקור מקפיא ובגובה 38 אלף רגל. דובר ה-FBI: "יש לו מזל גדול שהוא בחיים" (בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

נער אמריקני הסתנן למטוס בואינג 767 של "הוואיין איירליינס" מקליפורניה להוואי ושרד במשך חמש שעות וחצי בתא הגלגלים של המטוס כשהוא מחוסר הכרה. לאחר התאוששות קצרה, הוא פשוט קם ויצא מן המטוס. אנשי הצוות הבחינו בנער המשוטט, אך למרות שמדובר בעבירה פלילית, הנער הועבר לידי רשויות הרווחה.

הנער נמצא במסוף הנוסעים לאחר הנחיתה כשהוא אינו נושא תעודות מזהות ונלקח לחקירה. טום סימון, דובר הבולשת הפדרלית, ה-FBI, אמר כי בתצלומי האבטחה של שדה התעופה בסן חוזה, נראה הנער שברח מביתו, קופץ מעל גדר ועולה על טיסת "הוואי איירליינס 45". לדבריו, במהלך הטיסה היה נער חסר הכרה. בעקבות המקרה פתחו הרשויות בבדיקה כדי להבין איך חדר הנער מבלי שיאותר על ידי אחד מאמצעי האבטחה, שכוללים מצלמות אבטחה, כלבי שמירה ושוטרים על סגוויי.

המטוס טס בגובה 38 אלף רגל בקור מקפיא של מינוס 65 מעלות צלזיוס, כאשר בכני הנסע, תא הגלגלים, יש זרימה מינימלית של אוויר. "יש לו מזל גדול שהוא בחיים. הוא לא זוכר דבר", אמר דובר ה-FBI בהוואי.

דוברת חברת התעופה של הוואי, אליסון קרויל סיפרה כי צוות המטוס שם לב לנער שיצא מכיוון רמפת כלי הטיס ומיהר להודיע על כך לכוחות האבטחה בשדה. "הדבר החשוב ביותר הוא בריאותו של הנער. יש לו בהחלט מזל גדול שהוא הצליח לשרוד בתנאים כאלה", אמרה קרויל.

על אף שההסתננות נחשבת לעבירה פדרלית, ב-FBI אמרו כי אין בכוונתם להעמידו לדין והוא הועבר לטיפול רשויות הרווחה.

מקרים שאירעו בעבר, מוכיחים כי פעולה כזו מסוכנת, אך לא בלתי אפשרית. למרות האוויר הדליל שעשוי לגרום לעילפון בשל המחסור בחמצן, גלגלי המטוס בתא מתחממים מאוד בשעת ההמראה ופולטים חום במהלך הטיסה. כמו כן, ישנם נוזלים הזורמים בסמוך בצינורות ההידרואליים, השומרים על טמפרטורה נוחה יחסית, לפחות בהתחלה. אולם ככל שהזמן חולף מרגע ההמראה, הטמפרטורה יורדת עד למינוס 34.4 מעלות צלזיוס ואף יותר.

למעשה, האוויר בתאי הגלגלים זהה לאוויר שמחוץ למטוס, מה שמכניס את הגוף למצב הדומה לתרדמת, בו מואט קצב הלב, הנשימה והפעילות המוחית. בנוסף, לגיל יש משמעות ולאנשים צעירים יש סיכוי גבוה יותר לשרוד.

לקראת הנחיתה, צפויה לנוסע סכנה נוספת, כאשר בגובה כמה אלפי רגל נפער מתחת לרגליו פתח עבור פריסת הגלגלים.

מתוך 105 מקרים דומים שתועדו ברחבי העולם מאז 1947, רק 25 נוסעים שרדו, כך ששיעור ההישרדות עומד על 25% בלבד. לדברי גורמים ברשות התעופה, יתכן שאחוזי ההישרדות נמוכים אף יותר, מאחר וקיימת סבירות שאנשים שהתחבאו בתא הגלגלים נפלו אל מותם ברגע פתיחת התא לפני הנחיתה, מבלי שאיש יידע על כך.

בארצות הברית נשמעו קולות מודאגים ממערך האבטחה הכושל של גדרות שדות התעופה, שלא הצליח למנוע את הסתננות הנער.

חבר הוועדה לביטחון פנים בקונגרס, אריק סוולוול, המייצג מחוזות במפרץ סן פרנסיסקו, אמר כי "מזמן הייתי מודאג מהאבטחה על הגדרות של שדות התעופה שלנו, והמקרה מדגים את נקודות החולשה שצריך לטפל בהן".

בניגוד לאבטחה בתוך שדות תעופה, שמפוקחת על ידי מנהלת פדרלית ייעודית, הגדרות נמצאות באחריות רשויות מקומיות וגורמי אכיפה מקומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר