סקר: מי העם הכי אנטישמי בעולם?

הליגה נגד השמצה ערכה סקר ענק בקרב 53 אלף בני אדם מ-102 מדינות בכדי לבדוק את מצב האנטישמיות בעולם. היכן המדינה עם האחוז הגבוה ביותר? ממש לידינו (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טלאי צהוב (צילום: shutterstock)

אנטישמיות מסביב לעולם: סקר בנילאומי רחב היקף שערך ארגון "הליגה נגד השמצה", ביקש לבחון את מידת האנטישמיות ברחבי העולם, והממצאים לא ממש מעודדים.

רבע מהנשאלים הביעו רמה כזאת או אחרת של שנאת יהודים, וכשני שליש מהנשאלים מעולם לא שמעו על השואה או חושבים שהדיווחים אודותיה מוגזמים.

הסקר נערך בקרב 53,100 בני אדם בוגרים מ-102 מדינות שונות ברחבי העולם, בהן חיים 1.09 מיליארד בני אדם.

הנסקרים נשאלו 11 שאלות המבוססות על סטריאוטיפים ביחס ליהודים, נאמנותם, כספם והתנהגותם, כאשר אלו שהשיבו בחיוב לשש אמירות או יותר הוגדרו על ידי עורכי הסקר כמחזיקים בעמדות אנטישמיות.

הנתון הראשון שעולה מהסקר לגביי המדינה בה אחוז האנטישמיות הגבוהה ביותר צפוי, כאשר 93אחוז בקרב הנשאלים ברשות הפלסטינית ובעזה הביעו דעות אנטישמיות.

נתון מפתיע שהתגלה בסקר העלה כי 74 אחוז מהנשאלים השיבו כי מעולם לא פגשו באדם יהודי(!).

על פי נתוני הסקר, השיעור הגבוה ביותר של נסקרים המחזיקים בעמדות אנטישמיות נמצא בארצות המזרח התיכון וצפון אפריקה, כאשר 74 אחוז הסכימו עם מרבית הסטריאוטיפים האנטישמיים שהוצגו בפניהם.

מנגד, בארצות שמחוץ למזרח התיכון ולצפון אפריקה, הממוצע עמד על 23 אחוז. גם הנתון הזה גבוה במידה ניכרת ומוערר דאגה.

ברוב המדינות הדוברות אנגלית עומד שיעור בעלי העמדות האנטישמיות על 13 אחוז בלבד.

עם זאת, הסטריאוטיפ האנטישמי שלפיו "יהודים נאמנים יותר למדינת ישראל מאשר למדינות שבהן הם מתגוררים", נתמך על ידי 41 אחוז מהנסקרים. הסטריאוטיפ שלפיו "ליהודים יש יותר מדי כוח בעולם העסקים", נתמך על ידי 35 אחוז מהנאלים.

ממצאי הסקר מחוץ למדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה:

מזרח אירופה: 34 אחוז מחזיקים בעמדות אנטישמיות; מערב אירופה: 24 אחוז; אפריקה שמדרום לסהרה: 23 אחוז; אסיה: 22 אחוז; אמריקה (צפון ודרום): 19 אחוז.

המדינות שדורגו במקום הגבוה ביותר בתוצאות הסקר:

הגדה המערבית ועזה: 93 אחוז מחזיקים בעמדות אנטישמיות; עיראק: 92 אחוז; תימן: 88 אחוז; אלג'יר: 87 אחוז; לוב: 87 אחוז; טוניס: 86 אחוז; כוויית: 82 אחוז; בחריין: 81 אחוז; ירדן: 81 אחוז; מרוקו: 80 אחוז.

המדינות שדורגו במקום הנמוך ביותר:

לאוס 0.2 אחוז; הפיליפינים 3 אחוז; שבדיה: 4 אחוז; הולנד: 5 אחוז; וייטנאם: 6 אחוז; בריטניה: 6 אחוז; ארה"ב: 9 אחוז; דנמרק: 9 אחוז; טנזניה: 12 אחוז; תאילנד: 13 אחוז.

כפי שניתן ללמוד מהנתונים, בריטניה, הנחשבת למדינה עם אחוז גבוה של מוסלמים, מפתיעה בסקר הזה עם נתון נמוך של אנטישמיות, 6 אחוזים בלבד, בעוד ארה"ב, הנחשבת למדינה ידידותית לישראל וליהודים, עם נתון של 9 אחוזי אנטישמיות.

שיעורי האנטישמיות בקרב מוסלמים מחוץ לארצות המזרח התיכון וצפון אפריקה נמוכים במידה ניכרת, כאשר על פי הסקר, באסיה יש 37 אחוז אנטישמים; 29 אחוז במערב אירופה, 20 אחוז במזרח אירופה; ו-18 אחוז באפריקה שמדרום לסהרה.

בני דתות אחרות שנסקרו כללו הינדים, שבקרבם רמת האנטישמיות עומדת על 19 אחוז; בודהיסטים 17 אחוז וחסרי דת 21 אחוז.

אייב פוקסמן, מנכל" הליגה נגד השמצה, אמר בתגובה לסקר כי "בפעם הראשונה יש לנו המחשה עד כמה עקבית ורווחת האנטישמיות כיום ברחבי העולם".

לדבריו, "הנתונים שנאספו מאפשרים לנו להתבונן מעבר לרטוריקה או לתקרית אנטישמית כזו או אחרת, ולכמת את שכיחותן של עמדות אנטישמיות ברחבי העולם".

היו"ר העולמי של הליגה נגד השמצה, בארי קרטיס לשר, אמר כי "הניסיון חסר התקדים הזה לאמוד ולהעריך עמדות אנטישמיות ברחבי העולם, ישמש קריאת השכמה לממשלות, למוסדות בינלאומיים ולאנשי מצפון, ויזכיר שאנטישמיות אינה שריד היסטורי בלבד, אלא אירוע נוכחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר