שגרירי אירופה: לגבש תוכנית רצינית לטיפול באנטישמיות

"אני לא מאמין", זו הייתה התגובה הראשונה של שגרירי ונציגי 23 מדינות מאירופה שנחשפו לנתונים מעוררי הדאגה אודות האנטישמיות והפגיעה בחופש הדת במדינות (חדשות בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

"אני לא מאמין", זו הייתה התגובה הראשונה של שגרירי ונציגי 23 מדינות מאירופה שנחשפו לתוצאות הסקר הגדול שנערך בהזמנת 'הליגה נגד השמצה', ופורסם השבוע, עם נתונים מעוררי דאגה אודות רמת האנטישמיות והפגיעה בחופש הדת בכל מדינה.

השגרירים ונציגי המדינות נחשפו לתוצאות הסקר בפגישה שקיימו בשבוע שעבר בבריסל עם ראשי איגוד הארגונים היהודיים (EJA) באיחוד האירופאי. בפגישה השתתפו ונשאו דברים הגאון רבי בנימין יעקבס הרב הראשי להולנד, הרב מנחם מרגולין מנכ"ל 'איגוד הארגונים היהודיים' באיחוד האירופאי ו'מרכז רבני אירופה', ד"ר שמעון שמואלס ממרכז שמעון ויזנטל, ז'ואל רובינפלד מהארגון הבלגי למאבק באנטישמיות ומרק גדנר מארגון ביטחון הקהילות היהודיות באנגליה.

במפגש השתתפו שגרירי ונציגי מדינות: אסטוניה, אוסטריה, אוקראינה, איטליה, בולגריה, גרמניה, הולנד, הונגריה, ליטא, לטביה, סלובניה, פולין,פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, קפריסין, רומניה, שוודיה.

השגרירים הזדעזעו לשמוע על רמת האנטישמיות במדינה ואמרו, איש בתורו כי אין לאף מדינה שום תירוץ ויש לגבש תוכנית רצינית לטיפול בנושא.

הרב מנחם מרגולין אמר לשגרירים, כי מטרת המפגש אינה הטלת אשמה על ממשלות אירופה אלא כינוס חרום שנועד להעמיד נורת אזהרה בקרב הממשלות השונות ולהדגיש את חשיבות הטיפול בנושא, בכל מדינה ומדינה.

בדברים שנשא ביקש מרגולין משגרירי המדינות לבקש ממשלותיהם להקים בכל מדינה משרד בעל סמכויות לטיפול בנושא אנטישמיות שיהיה תחת פיקוחו הישיר של ראש הממשלה או הנשיא. "רק משרד בעל סמכויות רחבות יוכל לטפל בנושא האנטישמיות גם מהזווית הבטחונית של הגנה על קהילות יהודיות, חינוך הדור החדש נגד אנטישמיות, ארגון פעילות שיראו לאוכלוסיה את התרומה הגדולה של יהודי אירופה לתרבות ולכלכלה של מדינות אירופה ועוד", אמר הרב מרגולין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר