רצח מיסתורי

מה באמת עומד מאחורי הפיגוע האנטישמי בבריסל?

מיד לאחר הפיגוע בבריסל כל כלי התקשורת הצביעו על כך שמדובר באירוע על רקע אנטישמי, זאת מכיוון שהנרצחים ומקום הרצח היו יהודיים, אך עם הזמן, השאלות הולכות ומתרבות. העובדה ששני הנרצחים הישראלים עבדו ב"גופים ממלכתיים", והרוצח היה מיומן רומזת שאולי מסתתר פה משהו אחר (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בני הזוג ריוה. ברקע תמונת הרצח המזעזע (צילומים: ללא קרדיט)

כל כלי התקשורת בעולם שדיווחו על הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל הצביעו מיד על כך שהרקע הוא אנטישמי. העובדה שהנרצחים היו יהודים, שניים מהם ישראלים, ומדובר במוזיאון יהודי, גרמה לכולם לחשוב כי מדובר באירוע על רקע אנטישמי שכונה בתקשורת "פיגוע אנטישמי".

אך ככל שעובר הזמן מתחילות לעלות שאלות שמערערות על הקביעה כי מדובר באירוע על רקע אנטישמי, זאת במיוחד לנוכח צילומי האבטחה מהמקום שתיעדו את הרוצח הנתעב.

בצילומים נראה הרוצח פועל כמקצוען לכל דבר ועניין. הוא מגיע אל המקום מצויד בכובע על ראשו, ככל הנראה ידע שהמקום מצויד במצלמות אבטחה, כאשר כל האירוע לוקח פחות מחצי דקה(!).

תיעוד הרצח ממצלמות האבטחה

בנוסף, העובדה כי שני הנרצחים הישראלים, בני הזוג עמנואל ומירה ריוה ז"ל, עבדו אצל "גורמים ממלכתיים", מוסיפה למיסתורין שאופף את האירוע, כמו גם האפילה בה נמצאים ארגוני המודיעין בכל הנוגע לזהות הרוצח, שהצליח להימלט מהמקום וככל הנראה לא יימצא בזמן הקרוב.

עם זאת, העובדה כי בני הזוג ריוה היו רק "עובדי משרד" באותם "ארגונים ממלכתיים", שניהם היו חשבים, לא מסתדרת עם התאוריה שמדובר פה בחיסול מכוון ומקצועי.

על פי דיווחים, עמנואל ז"ל התוודע לקהילת הביטחון, החוץ והמודיעין, ועמד בקשר עם צמרת הגורמים הממלכתיים, כאשר גם זוגתו, מירה ז"ל, נקלטה בגוף ממלכתי, וגם כשהוצבה באחת משלוחות המשרד באירופה, היה לה תפקיד מינהלי בלבד.
כאמור, המיסתורין סביב הרצח ממאן להתפוגג. ייתכן ומדובר אכן בחיסול מקצועי, אך המחסל או שולחיו טעו בזיהוי, כמו שקורה לכל ארגון ביון בעולם.

בני הזוג ריוה ז"ל (צילומים: ללא קרדיט)

על פי דיווחים, מאגרי מידע שנפרצו בשנים האחרונות כוללים אינספור שמות, לעתים באיות דומה ושגוי, והם עלולים לסייע לאויבים לעקוב אחר יעדים, נכונים או שגויים, ולתקוף אותם.

עם זאת, ולמרות השאלות הקשות, ייתכן כי אכן מדובר ב"פיגוע אנטישמי", והעובדה כי שניים מהנרצחים הועסקו ב"ארגונים ממלכתיים" היא לא יותר מצירוף מקרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר