הפיגוע בבריסל: 4 אנשי ג'יהאד נעצרו בצרפת

4 אנשי ג'יהאד נעצרו הבוקר בצרפת, שתפסה לפני שלושה ימים את החשוד בביצוע הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל . טרם נמסר אם יש לארבעת העצורים קשר ישיר לפיגוע (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרוצח (מתוך מצלמות האבטחה)

כוחות הביטחון בצרפת עצרו הבוקר (ב') ארבעה בני אדם הקשורים לארגון ג'יהאד. לפני שלושה ימים נעצר מהדי נמוש, אזרח צרפתי, החשוד בביצוע הפיגוע הקטלני במוזיאון היהודי בבריסל בשבוע שעבר, בו נרצחו ארבעה, בהם שני ישראלים.

תחנת הרדיו הצרפתית "אירופה 1" דיווחה כי ארבעת העצורים אחראים על גיוס לוחמי ג'יהאד, אולם לא נמסר אם יש להם קשר ישיר לפיגוע בבלגיה.

ביום שישי האחרון נעצר נמוש (29) בתחנת אוטובוס במרסיי. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, ברשותו של נמוש היו רובה קלצ'ניקוב ואקדח הזהה לזה ששימש לירי במוזיאון היהודי.

לפי ערוץ "צרפת 2", בודקי המכס במרסיי עצרו את נמוש לפי לבושו - אותו הכובע ואותם הנעליים איתם נראה לכאורה בצילומי האבטחה בבריסל. גורמים הבקיאים בפרטי החקירה סיפרו כי נמוש שהה עם אנשי ג'יהאד בסוריה בשנת 2013, ולכן היה מעקב אחריו.

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר מעצרו אמר התובע של פריז, פרנסואה מולנס, כי נמוש, שנעצר בבדיקת מכס שנערכה לאוטובוס עמו הגיע למרסיי, שומר על זכות השתיקה. לדבריו, מדובר בעבריין סדרתי שבעבר הורשע שבע פעמים בעבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, נהיגה ללא רישיון ושוד אלים. במהלך מאסרו האחרון, שארך חמש שנים, התחבר נמוש לקבוצות איסלאמיסטיות קיצוניות בכלא, והפך לחבר בארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם", אחד מארגוני המורדים בסוריה המזוהה עם אל-קאעידה.

לדברי התובע, החשוד היה חמוש, והיו עליו שתי מצלמות. באחת נמצא סרטון בו תועדו כלי הנשק והתלבושת ששימשו את המחבל בפיגוע, והשנייה הייתה מצלמת ה-GoPro עמה ניסה לתעד את הרצח, ללא הצלחה. פס הקול בהקלטה דומה לקולו של נמוש, והוא נשמע מקבל על עצמו את האחריות לפיגוע, אמר התובע של בריסל.

מעצר החשודים בצרפת מהווה תזכורת להתגברות האיסלאם הקיצוני במדינה. לפני שנתיים ביצע המחבל הצרפתי-מוסלמי מוחמד מראחמסע טבח המוני בבית הספר היהודי בטולוז, בו רצח שבעה בני אדם, בהם ארבעה יהודים, במחאה נגד ישראל ומעורבות צרפת במלחמה באפגניסטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר