צרפת: שתי נערות שתכננו פיגוע התאבדות נעצרו

שתי נערות בגילאי 17-15 תכננו לבצע פיגוע התאבדות בבית הכנסת הגדול בליון שבצרפת ונעצרו על ידי המשטרה. חבר הקהילה ל'כיכר': "אסור לעבור לסדר היום" (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית הכנסת הגדול בליון (צילום: גוגל סטריט)

האנטישמיות ברחבי העולם ובמיוחד באירופה לא פוסקת גם לאחר סיום מבצע "צוק איתן" שבמהלכו נרשמו מקרי אנטישמיות רבים. משטרת צרפת עצרה בימים האחרונים שתי נערות מוסלמיות בנות 15 ו-17, בחשד שתכננו פיגוע התאבדות בבית הכנסת הגדול של ליון.

אותן אלו היו כחלק מקבוצת נערים שתכננו זה זמן רב פיגועים מקומיים נגד יהודים בצרפת, והן היו חברות ברשת של צעירים אסלאמיים שתכננו לבצע פיגועים והיו נתונים למעקב הדוק של כוחות הביטחון הצרפתיים, זאת לאחר שכוחות הביטחון קיבלו תלונות רבות נגדם.

מקור מודיעיני אמר לאתר החדשות הצרפתי JSSNews כי הן , "היו חלק מרשת של איסלאמיסטים צעירים שהשלטונות עקבו אחריהם", וכי הם נהגו לתקשר אך ורק באמצעות הרשתות החברתיות בניסיון להימנע מאפשרות מעקב אחריהן.

חבר בקהילה היהודית בצרפת, אמר ל"כיכר השבת": כי מדובר "במעשה שאסור לעבור עליו לסדר היום. לא הופתענו שיש גורמי טרור שעושים כל שביכולתם לפגוע ביהודים ובמוסדות יהודים. זה היה ככה קודם וזה חס ושלום עלול להמשיך".

חבר הקהילה אומר כי הגיע הזמן שייקחו יותר ברצינות את עניין האבטחה סביב מוסדות יהודים, "תחשוב לרגע שהן היו מצליחות לממש את זמם ולטבוח במתפללים בבית-הכנסת, מה היה קורה כאן? עשרות הרוגים. הגיע הזמן שהרשויות כאן ינקטו ביד קשה כנגד המחבלים וישמרו יותר על המוסדות היהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר