העולם מזועזע מדאע"ש

העיתונאי שראשו נערף: צם בכיפור והסתיר את יהדותו

העולם מזועזע מהאכזריות האיומה של אנשי ארגון "המדינה האסלאמית", שפרסמו סרטון המתעד את עריפת ראשו של העיתונאי היהודי אמריקני סטיבן סוטלוף, בן 31, שנחטף לפני כשנתיים בסוריה. חברו לשבי סיפר ל"ידיעות אחרונות" כי הוא הסתיר את יהדותו אך הצליח לצום בכיפור ולהתפלל לכיוון ירושלים (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
העיתונאי סטיבן סוטלוף, רגע לפני הוצאתו להורג (צילום מסך)

העולם מזועזע ומתקשה לעכל את האכזריות האיומה של אנשי ארגון "המדינה האסלאמית", המוכר בשמו דאע"ש, שפרסם אמש (שלישי) סרטון המתעד את עריפת ראשו של העיתונאי האמריקני סטיבן סוטלוף, בן 31, שנחטף לפני כשנתיים בסוריה.

חברו של סוטלוף שאף שהה עמו בשבי ושוחרר, סיפר לעיתון "ידיעות אחרונות" כי בשנה שעברה הצליח העיתונאי לצום ביום כיפור, תוך כדי שהוא מסתיר את דבר יהדותו, מבלי שהדבר יתגלה לשופטים.

"הוא אמר להם שהוא חולה ואינו רוצה לאכול, למרות שבאותו היום הגישו לנו ביצים", סיפר חברו, "היה נראה שהוא התפלל באופן חבוי לכיוון ירושלים. הוא הסתכל לאן המוסלמים מתפללים ושינה קצת את הכיוון".

ב"דיילי מייל" הבריטי דווח עוד כי סטבין הוא נכדם של שני ניצולי שואה שהיגרו לפלורידה.

הסרטון המחריד מעריפת הראש של העיתונאי, ממשיך לזעזע את העולם שמבין כי עליו לנקוט בצעדים משמעתיים נגד הארגון הרצחני.

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר בתדרוך עיתונאים כי אין בידם ראיות שיכולות לאשר שזה אכן מה שעלה בגורלו של סוטלוף ושהסרטון שפורסם אותנטי.

יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים, אד רויס, אמר כי מזכיר המדינה ג'ון קרי, יזומן לשימוע בנושא בבית הנבחרים. "כולם מאמינים שהממשל זקוק לאסטרטגיה ושהנשיא חייב להסביר לאמריקנים ולקונגרס איך הוא יילחם באיום הזה", אמר רויס.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמרה כי המודיעין האמריקני "יעבוד מהר ככל האפשר כדי לבדוק את אמינות הסרטון".

לדברי סאקי, "אם הסרטון הזה אמיתי אנחנו נגעלים מהברוטליות ולקיחת חייו של אזרח אמריקני נוסף חף מפשע. הלב שלנו יוצא למשפחתו של סוטלוף.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר כי "זוהי הוצאה להורג מזעזעת ומעשה ברברי שרק ממחיש כמה אכזרי ארגון דעאש. הארגון האיסלאמי הקיצוני הזה יודע רק טרור. אני מבקש להביע את תנחומיי למשפחה. צריך להילחם בכל התקיפות והמחויבות נגד דאעש".

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר כי מדובר בסרטון "מבחיל".

בסרטון שפורסם, נראה העיתונאי, רגע לפני שראשו נערף, כשהוא מדבר אל המצלמה ואומר: "שמי סטיבן ג'ואל סוטלוף. עכשיו אתם בוודאי יודעים מי אני ומדוע אני מופיע בפניכם".

בפנייתו לנשיא ארה"ב ברק אובמה, אמר סטיבן סוטלוף: "מהמעט שידוע לי על מדיניות חוץ, אני זוכר שפעם לא יכולת לנצח בבחירות בלי להבטיח להחזיר את החיילים הביתה מעירק ומאפגניסטן ולסגור את גואנטנמו".

"הנה אתה עכשיו אובמה, מתקרב לתום כהונתך, ולא השגת שום דבר מהאמור לעיל ואתה מוליך אותנו, את העם האמריקני, בתואנות שווא אל תוך האש הבוערת", הוסיף סוטלוף.

אחריו, נראה הרוצח מדבר כשהוא מנופף בסכין, ואומר: "חזרתי, אובמה, וחזרתי בגלל מדיניות החוץ היהירה שלך ביחס למדינה האסלאמית. בגלל התעקשותך להמשיך ולהפציץ בארמלי ואת סכר מוסול על אף אזהרותינו החמורות".

"אתה, אובמה, בשל פעולותיך, הרגת עוד אזרח אמריקני. וכשם שהטילים שלך ממשיכים לפגוע בבני עמנו - הסכין שלנו תמשיך לפגוע בצווארם של בני עמך", איים הרוצח.

בהמשך, איים הרוצח רעול הפנים להוציא להורג גם בן ערובה בריטי שלדבריו שמו הוא דיוויד היינס והזהיר את העולם להתרחק מ"אמריקה, שותפתו של השטן נגד 'המדינה האסלאמית'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר