ישראלים תבעו לדין את חאלד משעל על הרג "משתפי הפעולה"

ארגון ישראלי הגיש לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג תביעה כנגד ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, זאת בעקבות הוצאתם להורג של כ-40 פלסטינים בזמן "צוק איתן" (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חאלד משעל (צילום: Abed Rahim Khatib / פלאש 90)

ארגון "שורת הדין" הגיש היום (רביעי) תביעה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כנגד ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, בגין הוצאתם להורג של כ-40 פלסטינים על ידי חמושי חמאס בזמן מבצע "צוק איתן".

התביעה מוגשת כתוצאה מכך שמשעל בעל אזרחות ירדנית, כאשר ירדן הינה חברה בבית הדין.

בתביעה טוען הארגון כי משעל "מיישם את המדיניות הרצחנית של ארגון הטרור האיסלאמי ובכך אפשר את רציחתם של 38 אזרחים פלסטיניים החשודים בפעילות אנטי-חמאסית ובשיתוף פעולה עם ישראל. על פי הדין הבינלאומי, רצח אזרחים ללא משפט מהווה פשע מלחמה".

לדברי הארגון, "ירדן אינה מסוגלת או אינה מעוניינת לבקש את הסגרתו של משעל ממקום מבטחו בקטאר על מנת להעמידו לדין. בנוסף, היא מעולם לא דרשה ממנהיגי חמאס בעלי אזרחות ירדנית לשאת באחריות בגין פשעי מלחמה שביצעו".

יו"ר הארגון, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר אמרה כי "בית הדין מחויב להפעיל את סמכותו על כל פשע שביצע לכאורה אזרח מדינה החברה בבית הדין, בכל מקום שבו הפשע בוצע".

כזכור, בחמאס טענו כי "האנשים שהוצאו להורג הורשעו בבית המשפט בשיתוף פעולה עם הישראלים. שופטים הרשיעו אותם וגזרו עליהם גזר דין מוות. זה היה צריך להתבצע בתוך מתחם הכלא, אבל בגלל המלחמה, ההוצאות להורג בוצעו ברחובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר