כומר קתולי: היהודים אשמים בשואה

הכומר אמיל פלוריס טען במהלך מיסה שערך כי היהודים אשמים בשואת אירופה, וכי הדבר עלול לקרות גם לצוענים. בקהילה היהודית המקומית מחו על דבריו של הכומר בחריפות (עולם,יהדות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

סלובקיה סוערת בימים האחרונים בשל דברים שפורסמו בשמו של כומר קתולי בשם אמיל פלוריס, ולפיהם היהודים הם האשמים המרכזים בשואת אירופה, וכי דבר דומה עשוי לקרות גם לצוענים. דוברת הקהילה היהודית המקומית אמרה כי דבריו של הכומר שנישאו במהלך מיסה שערך, פגעו והשפילו את זכרם של נרצחי השואה.

בעקבות דבריו של הכומר הקתולי, פרצו עימותים סוערים ברשתות החברתיות, וחלק מהגולשים האשימו אותו בכך שהוא מעורר את האנטישמיות הרדומה בסלובקיה.

בראיון טלוויזיוני שהעניק, אמר הכומר פלוריס כי הוא מעריך ומכבד את העם היהודי, וכי יש לו יחסים טובים עם יהודים בסלובקיה. לדבריו, הוא נמצא בקשר הדוק גם הוא יהודים ניצולי שואה. בין המגנים את דבריו היו גם נושאי משרות בכירות בסלובקיה.

סלובקיה, הייתה בין המדינות הראשונות ממנה גורשו יהודים למחנות השמדה במהלך מלחמת העולם השנייה. בעשרות משלוחים של רכבות הועברו קרוב ל-60,000 יהודים, חלק מהם נלקחו ישר לאושוויץ ואחרים למחנות במחוז לובלין. בסך הכל נרצחו מסלובקיה 100,000 יהודים במהלך שואת יהודי אירופה. כיום חיים בסלובקיה אלפים בודדים של יהודים, רובם באזור ברטיסלאבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר