ג'בהת א-נוסרה מזהיר מפיגועי טרור ברחבי העולם

ארגון הטרור ג'בהת א-נוסרה הפועל בגולן הסורי מאיים כי יפגע במטרות של מדינות מהקואליציה שנלחמת בארגוני הטרור באזור. "המלחמה לא תיגמר תוך חודשים או שנים" הזהיר (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
דובר הארגון (מתוך יוטיוב)

ארגון הטרור ג'בהת א-נוסרה - הקשור לאל קאעידה ועלה לאחרונה לכותרות בשל פעילותו בגולן הסורי סמוך לגבול עם ישראל - מאיים כי יפגע במטרות של מדינות המשתתפות במבצע הצבאי כנגד ארגוני הטרור בסוריה ועיראק ובראשם דאעש.

"אנחנו במלחמה ממושכת. היא לא תיגמר בחודשים או בשנים. היא עשויה להימשך עשורים", אמר דובר הארגון אבו פיראס א-סורי בסרטון שעלה לרשת ומהווה התגובה הראשונה של הארגון מאז החלו ארצות הברית ומדינות הקואליציה במתקפות בעיראק וסוריה. "זו לא מלחמה נגד ג'בהת א-נוסרה" אמר דובר הארגון, "זו מלחמה נגד האיסלאם. המדינות הללו ביצעו פעולה מתועבת שמציבה אותם ברשימת המטרות של ג'יהאדיסטים בכל העולם".

מוקדם יותר היום (שבת) תקפו מטוסים הנמנים על כוח הפעולה הבינלאומי המאורגן נגד ארגון הטרור הקיצוני "דאעש", מטרות של הארגון באזור הגבול שבין סוריה לטורקיה. לפי דובר של המפלגה הכורדית הדמוקרטית בסוריה, זו הפעם הראשונה בה מותקפים יעדים של הארגון סמוך לעיר עין אל-ערב. במסגרת התקיפות נפגעו טנקים של דאעש. מספר אזרחים נפצעו מירי תגובה של לוחמי הארגון.

כוחות בריטיים יוצאים לאזור

ביום שלישי האחרון, החלה הקואליציה הכוללת בתוכה גם מדינות ערביות לבצע תקיפות נגד דאעש, כשבסוף השבוע הצטרפה אליה גם בריטניה. אלא, שגורמים כורדים לא הביעו התלהבות מפעילות הכוח האווירי. לדברי לוחם כורדי ששוחח עם כתב סוכנות הידיעות AP, העמדות שהותקפו ריקות וההתקפות כלל אינן יעילות.

במהלך השבת, ביצעו שני מטוסי קרס של חיל האוויר הבריטי משימה ראשונה בעיראק מאז אישר הפרלמנט הבריטי לכוחות לקחת חלק בפעולה נגד דאעש. המטוסים המריאה משדה התעופה הבריטי בקפריסים וחזרו 7 שעות לאחר מכן כשלא ברור אם במהלך טיסתם ביצעו תקיפות.

דובר משרד ההגנה הבריטי אמר כי: "אנחנו מאשרים שמטוסי טורדנו של חיל האוויר המלכותי ממשיכים לטוס מעל עיראק והם מוכנים עכשיו לקחת חלק בתקיפה - אם וכאשר יזוהו מטרות ראויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר