לבנון: פעילי דאעש וחיזבאללה רוצחים אחד את השני

גורמים בלבנון מדווחים כי לפחות 16 לוחמים של ארגון הטרור 'ג'בהת א-נוסרה', אליהם הצטרפו לוחמי דאעש, נהרגו בקרבות במזרח לבנון נגד לוחמי ארגון חיזבאללה (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הקרבות בין ארגוני הטרור (צילום: מתוך יוטיוב)

גורמים בלבנון, המקורבים לארגון הטרור חיזבאללה מדווחים כי לפחות 16 לוחמים של ארגון הג'יהאד הסוני "ג'בהת א-נוסרה" נהרגו היום (ראשון) בקרבות עזים עם לוחמי חיזבאללה במזרח לבנון.

על פי הדיווח, בקרבות נהרגו גם שני אנשי חיזבאללה. לדברי הגורמים, לוחמי חיזבאללה מאזורים אחרים של לבנון הגיעו לעזור על מנת להשתתף בלחימה.

מוקדם יותר היום פתחו מאות לוחמי "ג'בהת א-נוסרה", ארגון סורי המזוהה עם אל-קאעדה, במתקפה נגד מוצבים שבשליטת חיזבאללה באזור העיירות בריטל ונחלה, סמוך לגבול הסורי.

מקורות ביטחוניים בלבנון מסרו ל"דיילי סטאר" כי אנשי דאעש משתתפים גם הם בלחימה נגד חיזבאללה וחמישה לוחמים נלקחו בשבי הארגון.

על פי הדיווחים, הלוחמים הסונים תקפו שתי עמדות של חיזבאללה במחוז קלמון, והשתלטו על אחת מהן למשך זמן קצר, אולם לוחמי חיזבאללה השיגו שליטה מחודשת על האזור. לדברי אחד הגורמים, "הלחימה מתרחשת משטח סוריה, והחמושים מנסים להשיג דריסת רגל בקלמון. הם ניסו לתקוף במשך זמן רב".

לוחמי חיזבאללה הגיבו בתקיפת עמדות החמושים הסונים, המתבצרים בגבעות שמול בריטל, בניסיון להניס אותם מהאזור.

עוד דווח כי ארגוני דאעש וג'בהת א-נוסרה ניסו להשתלט על מחוז בעלבכ, אשר מאוכלס ברובו בשיעים.

בתוך כך, ארגון ג'בהת א-נוסרה שחרר היום לרשת סרטון ארוך המתעד תקיפות שלו כנגד מטרות שונות.

צפו: תקיפות של ג'בהת א-נוסרה

כזכור, כוח צה"ל בגבול לבנון ירה הצהריים לעבר חוליית חמושים חשודים. לפי הודעת צה"ל החולייה חצתה את קו הגבול הבינלאומי ואחד מהם נפגע ככל הנראה מירי מנשק קל. דיווחים בלבנון טוענים כי חייל בצבא המדינה נפצע באורח בינוני בתקרית. החוליה נמלטה צפונה.

על פי הדיווחים, החוליה הלבנונית מנתה שניים או שלושה חמושים, שחצו את קו הגבול בקו הרכס של הר דב - אזור שבו אין גדר. לאחר שזוהו על ידי כוח צה"ל נפתחה לעברם אש.

בצה"ל אומרים כי לא נפתחה אש לכיוון החיילים, זאת בניגוד לטענת הלבנונים. מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות האירוע נבדקות. כלי תקשורת לבנוניים דיווחו כי הירי כוון לעבר עמדה של צבא לבנון באזור הר דב, והושב ירי לכיוון הכוח הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר