רשימת היהודים העשירים של רוסיה מעוררת סערה

היהודים הם רבע מאוכלוסיית המיליארדרים של רוסיה,ונחשבים לקבוצה מבוססת ביותר מבחינה כלכלית, כך לפי פרסומי האתר הרוסי 'לנטה.רו'. ברוסיה סוערות הרוחות בשל הפרסום (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מוסקבה (צילום: shutterstock)

יהודים בצמרת הכלכלית של רוסיה: לאחר זמן רב שנמנעו ברוסיה מלפרסם את רשימת עשירי המדינה מסיבות שונות, בימים האחרונים פרסם אתר האינטרנט הרוסי "לנטה.רו", את רשימת מאתיים עשירי המדינה ובתוכה עשרות עשירים יהודים.

השווי הכללי של היהודים הנכללים ברשימה הגיע לסכום עתק של 132.9 מיליארד דולר. התוצאות שעוררו סערה רבה גילו עוד כי רק שמונים ותשעה עשירים הנכללים ברשימה הם בני הלאום הרוסי, תוצאה שפרשנים ועיתונאים רוסים מגדירים כעלבון לממשל.

לפי אותה רשימה, היהודים המהווים כרבע מאוכלוסיית המיליארדרים במדינה, נחשבים לקבוצה המבוססת ביותר מבחינה כלכלית.

עוד עולה מאותו פרסום כי מתוך ארבעים ושמונה יהודים, ישנם ארבעים ושניים יהודים אשכנזים שהונו של כל אחד מהם מוערך בלפחות 2.9 מיליארד דולר ויחד הונם מוערך ב-122.3 מיליארד דולר. היהודי-אשכנזי העשיר מאותה רשימה הוא מיכאל פרידמן ששוויו נאמד ב-17.6 מיליארד דולר.

הונו של אחד משישה היהודים הספרדים ממוצא קווקזי נאמד ב-1.8 מיליארד דולר ויחד הונם מוערך ב-10.6 מליארד דולר.

הפרסום כאמור מעורר סערה, ומומחה בתחום התקשורת ברוסיה אלכס טנצר צוטט כשהוא מנסה להסביר את פשר הפרסומים והנתונים: "ישנו פיחות של הרובל ביותר מ-20 אחוזים מול הדולר, ואחרי תקופה ארוכה יש ירידה בפופולריות של פוטין".

המומחה חושש ש"זה יכול לגרום לשנאת זרים ברוסיה". ומסביר את חששו, "אם אתה לוקח את האליטה הרוסית ומסכם את זה - אפשר להגיד שרוב הכספים ורוב העושר של רוסיה נמצאים בקרב אוכלוסייה לא רוסית, וזו סכנה אמיתית, במיוחד עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר