דרמה בארה"ב: הנשיא ברק אובמה הדיח את שר ההגנה צ'אק הייגל

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל התפטר מתפקידו בעקבות לחץ שהופעל עליו ע"י הנשיא ברק אובמה. גורמים בארה"ב: "לא התמודד עם דאעש" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל פורש מתפקידו כשנתיים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו. כך מדווח היום (שני) אתר ה"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, הייגל פורש מתפקידו לאחר לחץ שהופעל עליו על ידי הממשל.

מדובר בדרמה של ממש בארה"ב, כאשר הנשיא האמריקני ברק אובמה צפוי להודיע היום רשמית על פרישתו של הייגל. על פי הדיווח ב"טיימס", אובמה היה זה שביקש מהייגל להגיש את התפטרותו.

הייגל הוא הרפובליקני היחיד בצוות לביטחון לאומי של אובמה, המכהן כנשיא מטעם המפלגה הדמוקרטית.

גורמים אמריקנים נימקו את החלטת הנשיא לאלץ את הייגל לעזוב בכך ש"אין לו את הכישורים המתאימים להתמודד מול איום ארגון דאעש ואיומים אחרים".

בנוסף, גורמים פוליטיים אחרים בוושינגטון העריכו כי הנשיא אובמה היה חייב לרענן את צוות המועצה לביטחון לאומי שלו, ושני שמות עלו כמועמדים להדחה: שר ההגנה הייגל והיועצת לביטחון לאומי סוזן רייס.

לדברי הגורמים, רייס, שגרירת ארה"ב באו"ם עד לא מכבר, נחשבת לאחד האנשים המקורבים ביותר לאובמה. הייגל לעומת זאת, התקרב לאובמה במהלך שירותם המשותף בסנאט והתנגדותם למלחמה בעיראק, אולם הוא מעולם לא נחשב למקורב לנשיא הדמוקרטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר