צרפת: החשודים בדריסת לי זיתוני הודו שנהגו בשכרות

ארבע שנים אחרי התאונה בה נהרגה לי זיתוני, נפתח היום בפריז משפטם של שני החשודים בדריסה. המשפט עתיד להתקיים במשך כמה חודשים ובסופו יוחלט על עונשם (חדשות, עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: ירון ברנר - ynet)

ארבע שנים לאחר התאונה בה נדרסה לי זיתוני למוות, נפתח הצהריים (חמישי) בפריז משפטם של שני החשודים בדריסה - אריק רוביק וקלוד חייט.

השניים מואשמים בהריגה ובאי-הגשת סיוע ראשוני לאדם הנמצא בסכנה. המשפט עתיד להתקיים במשך כמה חודשים ובסופו יוחלט על עונשם.

כזכור, רוביק וחייט נמלטו מיד לאחר הדריסה לצרפת ומשפחתה של זיתוני ניהלה מאבק עיקש בניסיון להביאם לארץ למשפט. לאחר שזה לא עלה בידם, הוחלט ללכת למשפט בצרפת.

השניים הודו היום בדיון כי נסעו ברכב שדרס את זיתוני. הראשון הודה שנהג ברכב בשעת התאונה לאחר ששתה לשכרה כמה שעות קודם לכן.

הוריה של לי זיתוני עשו את דרכם מישראל לצרפת בכדי להשתתף בדיונים בבית המשפט. ההורים ראו בפעם הראשונה מקרוב את שני הנאשמים בהריגת בתם ובמהלך הדיון פרצו בבכי.

במהלך הפסקה במשפט אחד הפרקליטים המייצג את קלוד חייט הותקף במתחם בית המשפט. התוקפים הם ככל הנראה חבריהם של החשוד הראשון אריק רוביק. הדיון הופסק וטרם ברור האם יתחדש היום.

התאונה התרחשה בספטמבר 2011 בצומת הרחובות פנקס וויצמן בתל אביב-יפו, כאשר השניים, חייט ורוביק, שהיו ברכב הפוגע, נמלטו ממקום התאונה וזמן קצר לאחר מכן נסעו לשדה התעופה בן גוריון ונמלטו מהארץ לצרפת. שם הם כאמור נעצרו והודו במיוחס להם.

מאז התאונה רשויות החוק בישראל מנהלים הליכים משפטיים נגדם במטרה להביאם לישראל אך מכיוון שאין הסכם הסגרה בין המדינות - לא ניתן להסגירם לישראל.

לפני כמה חודשים דווח כי אחד המעורבים בתאונה, רוביק, הסתבך בעבר עם פרשת הונאה אחרת. באפריל האחרון הוא נידון ל-18 שנות מאסר בצרפת. לפי החשד הוא גנב זהויות וסוחרי פירות ים בסכום של עשרות אלפי אירו. מלבד עונש המאסר הוא נדרש לשלם 21 אלף אירו לקורבנות ההונאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר