המחבל מהמרכול תכנן פיגוע בבית ספר יהודי

יומיים לאחר הטבח במרכול בפריז מתברר כי המחבל אמדי קוליבאלי ירה באדם נוסף יומיים קודם לכן. בנוסף, הוא תכנן כנראה פיגוע בבית ספר יהודי, אך לבסוף רצח את השוטרת (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המחבל אמדי קוליבאלי (צילומסך)

יומיים לאחר הטבח במרכול הכשר בפריז מתברר כי המחבל אמדי קוליבאלי ירה באדם נוסף יומיים לפני הטבח במרכול, ובנוסף, הוא תכנן כנראה פיגוע בבית ספר יהודי, אך לבסוף רצח את השוטרת.

התובע בצרפת מסר היום כי באותו יום בו אירע הטבח במערכת המגזין הסאטירי "שארחי הבדו", ירה המחבל קוליבלי באדם שרץ להנאתו ברחוב ופצע אותו באורח קשה.

בדיקות בליסטיות שנערכו בזירה הובילו לתיאום בין הירי שם לירי במרכול, שם התבצר קוליבלי במשך שעות עד שחוסל בפריצה של המשטרה הצרפתית.

יום לאחר שירה באותו אדם שרץ ברחוב, רצח קוליבלי שוטרת שניגשה אליו וכעבור 48 שעות הוא ירה למוות בארבעה בני אדם בהיפר-כשר.

צפו: המחבל נשבע אמונים לדאע"ש

לפי עדות של בן ערובה ששהה ב'היפר כשר', שפורסמה בעיתון האיטלקי "לה סטמפה", קוליבלי תכנן פיגוע בבית ספר יהודי, יממה לפני הטבח במרכול. "הוא אמר לי שביום חמישי בבוקר הוא רצה לירות בכמה ילדים בבית ספר יהודי במונטרוג' כדי לנקום על הרג הפלסטינים בעזה", סיפר בן הערובה.

אלא שתכוניתו לא יצאה אל הפועל לאחר תאונה שבה הייתה מעורבת מכוניתו בדרך לבית הספר. בעקבות התאונה ניגשה אליה שוטרת, ואז הוא ירה בה.

בתוך כך בצרפת מצפים למיליון בני אדם בראשות כ-50 ראשי מדינות העולם שישתתפו בעצרת הזדהות בכיכר הרפובליקה.

מוקדם יותר היום נחשף סרטון וידאו חדש שמתעד את הרגעים בהם אמדי נשבע אמונים לארגון הטרור הרצחני דאע"ש שמאיים על העולם כולו. בין היתר אומר אמדי בסרטון: "אני חייל של הח'ליפה. הקבוצה שלנו התארגנה לפני המתקפות. צרפת היא מטרה לגיטימית בגלל מה שהיא עושה לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר