העריק מצפון קוריאה הודה: שיקרתי בפרטים שמסרתי

שין דונג-היוק, שנמלט מקוריאה הצפונית לאחר שנכלא וטען לעינויים ומעשה זוועה, הודה כי חלק מהפרטים שסיפר בזמנו היו שקריים. צפון קוריאה כינתה אותו בעבר "זוהמה" (מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שין דונג-היוק (מתוך פליקר)

העריק הקוריאני הודה ששיקר בחלק מהנתונים שמסר: שין דונג-היוק, שברח מצפון קוריאה לאחר שנכלא וטען לעינויים ורצח, הודה כי חלק מהפרטים שסיפר בזמנו היו לא נכונים ושקריים.

עד כה היה ברור כי דונג-היוק בילה 23 שנים במחנה עבודה בקוריאה הצפונית, ולאחר שנתפס מנסה לברוח ממנו הוא עבר עינויים קשים ונשלח לעבודות פרך. משנת 2005, אז הצליח לברוח, הוא מוביל את המאבק בעולם נגד זוועות צפון קוריאה.

אלא, שבפוסט שפרסם בימים האחרונים בפייסבוק, הוא מתוודה ומגלה כי חלק מהפרטים בעדותו היו לא נכונים.

בניגוד לדבריו כי שהה ב"מחנה 14" עליו אף נכתב ספר בעקבות עדותו, מובן ממנו כעת כי הוא לא הוחזק במקום. עם זאת, ייתכן שהוא הוחזק בכלא אחר שם נחשף לזוועות המדוברות.

מחבר ספר פופולרי שהסתמך על עדותו של דונג-היוק, התייחס לאפשרות כי סיפק נתונים שקריים, וכתב באתר האינטרנט שלו כי "גיליתי שגיבור הספר שלי סיפר לחבריו פרטים אחרים מאלו שנכתבו בספר, יצרתי עמו קשר ודרשתי הסבר למה הטעה אותי".

מהודעתו ודבריו של הסופר בתקשורת, ניתן היה להבין כי למרות שחלק מהפרטים שמסר אינם נכונים, פירוטי דונג-היוק לגבי הזוועות שראה עדיין נכונים.

צפון קוריאה הכחישה בעבר את טענותיו של דונג-היוק והגדירה אותו כ"זהומה", בין היתר היא אף הפיצה סרטון וידאו בו אביו מכחיש את טענותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר