רעידת אדמה נוספת בנאפל

אחרי רעידת האדמה החזקה שפקדה אמש את נאפל, הבוקר הורגשה רעידת אדמה נוספת במדינה. החשש הגדול כעת הוא שהרעש יגרום למבנים שנסדקו אמש להתמוטט (חדשת, עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך YNET)

החשש הגדול ממנו חששו כולם, התממש לפני זמן קצר הבוקר (ראשון), כאשר רעש אדמה חזק מאוד נוסף פקד את אזור קטמנדו בנפאל בעוצמה של 6.7 דרגות.

זהו רעש האדמה המשנה החזק ביותר שהוגש בנפאל מאז רעידת האדמה שאירעה אתמול לפני הצהרים, רעידה שעוצמתה הייתה 7.9 דרגות סולם ריכטר.

על פי מומחים ויחידות החילוץ שנמצאות בזירה, רעידת האדמה המשנה יכולה לגרום להרס משמעותי בימים כתיקונם, אולם כעת הוא עלול להיות מסוכן אף יותר וזאת בשל ההרס הרב שאירע בעקבות רעש האדמה הקודם.

עדי ראייה סיפרו לפני זמן קצר כי בעת רעידת האדמה השניה, נראו אנשים רבים רצים לעבר שטחים פתוחים בכדי שלא להסתכן. כולם נמצאים בבהלה. גורמים שונים דיווחו כי רעידת האדמה המשנה גרמה למפולת שנגרמה בעקבותיה באזור ההר האוורסט בנפאל.

צפו: רגע רעידת האדמה אתמול ממצלמות האבטחה

משרד החוץ מסר מוקדם יותר כי כ-150 ישראלים השוהים במדינה מוגדרים נכון לעכשיו "מנותקי קשר", ולא נוצר עמהם כל קשר מאז הרעידה.

בתוך כך, משלחות סיוע ישראליות כבר יצאו לעבר נאפל. בלילה המריאה משלחת צה"ל, הכוללת כוח חלוץ ובו שישה קציני רפואה, לוגיסטיקה וחילוץ והצלה של פיקוד העורף, ונציג של משרד החוץ, שתפקידם הוא לבדוק בדיוק למה נזקקים הנאפלים.

הערב צפויה להמריא משלחת צה"ל הכוללת 240 חיילים מפיקוד העורף, שישאו איתם ציוד רב ומזון לתינוקות.

בנוסף, יצאה הבוקר לאזור משלחת מד"א, כמו כן יצאו לשטח משלחות של ארגוני זק"א ואיחוד הצלה ומשלחות נוספות של חברות ביטוח.

בשעה זו שוהים בשגרירות ישראל עשרות ישראלים, כמו כן בית חב"ד שבנאפל משמש כמוקד מרכזי לישראלים ולכחות החילוץ מישראל שיגיעו היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר