היום שאחרי המתקפה

יהודי צרפת בפחד: "חוששים לצאת לרחובות"

בקהילה היהודית בצרפת חוששים מאוד לאחר מתקפת הטרור הרצחנית בפריז. חלק סירבו לשלוח את ילדיהם לת"ת, אך רוב הילדים הגיעו, "צריך ללמוד, לא לעלות לארץ מפחד" (חדשות בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שוטרים ברחובות פריז, הבוקר (צילום: Laurence Geai - פלאש90)

מתקפת הטרור בפריז: הקהילות היהודיות באירופה בכלל ובצרפת בפרט, עדיין שרויות תחת הלם הטבח הנורא שבוצע בליל שבת, כשבלם מקנן חשש כבד שמא הם יהיו היעד של המתקפה הבא.

הרב משה כהן, משלוחי חב"ד ברובע ה-11 בפריז שבצרפת, סיפר ל"כיכר השבת" כי סיים את סעודת השבת כרגיל ונפרד מאורחיו, כשלפתע שמע סירנות ללא הפסקה ברחוב בו הוא מתגורר. "בגלל שזה היה ביום שישי בערב שמענו רק סירנות ולא חשבתי שקרה משהו חריג. רק בבוקר שכן שלי שהוא גם יהודי, הסביר כי התקשרו אליו וסיפרו שקרה פיגוע ודרשו ממנו שלא יצא מהבית. הוא הזהיר גם אותי שלא לצאת".

הרב כהן מספר כי המתקפה הייתה בצמוד לבית הכנסת אותו עזבו שעות אחדות קודם לכן וכך ניצלו חייהם, "למרות זאת הלכנו לבית הכנסת. הרחוב היה סגור כי הפיגועים התרחשו מתחת לבית הכנסת. ניצלנו בנס. בבוקר הלכנו לבית כנסת אחר".

אולם למרות מתקפת הטרור, אין בכוונתו לעלות ארצה, "צריך ביטחון בה' אמנם קצת מפחיד, אבל אם יש ביטחון כלום לא מפחיד. הסברתי לאנשים בשבת שבתקופת האדמו"ר הקודם נפלו ליד ביתו רקטות והוא לא פחד, לשאלת מקורביו אמר כי לכל יש טיל כתובת. לכן צריך ללמוד ולא צריך לעלות לארץ מפחד". לדברי הרב כהן הוא לבד בתחושתו "חשבתי שאנשים יפחדו אבל במציאות כולם מסתובבים כרגיל. אנשים כן מרגישים בטוחים".

הרב משה לוין, רב המשטרה הצבאית בצרפת ומנכ"ל ועידת רבני אירופה, אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו בהלם ממה שקרה. כל פעם היהודים נמצאים בחזית. אנחנו משתתפים באבל שהכריז נשיא המדינה והערב נקיים בבית הכנסת הגדול בפריז, עצרת תפילה".

"אנחנו חוששים ללכת ברחובות כי שמענו שיש עוד מחבלים שמסתובבים חופשי ברחובות. אחד הרכבים של המחבלים היה במרחק כמה דקות מביתי", סיפר.

הרב לוין מנהל תלמוד תורה בפריז, ולדבריו רוב התלמידים הגיעו הבוקר ללימודים, "הילדים נמצאים בכיתות וכוח משטרה מאבטח את המקום בגלל הפיגוע. לא הרגשתי שהילדים מפחדים".

"גם בארץ ישראל יש טרור והטרור הוא עם סכינים. אז ישראל אינה בטוחה יותר מצרפת בנושא הטרור נגד יהודים ולכן אני קורא ליהודים להישאר בארץ".

מנגד, ישנם כאלה שבחרו שלא לשלוח את ילדיהם לתלמוד התורה, אחד מהם, אברהם כהן הסביר ל"כיכר השבת" כי "הטרור הוא כל כך מפחיד כאן ואנחנו חוששים לצאת לרחובות ובוודאי לשלוח את הילד לתלמוד תורה".

"זה לא חמאס ולא חיזבאללה אלא דאע"ש", הוא מנסה להסביר את השוני בין הטרור בארץ לצרפת, "הם אנשים שטובחים מידי בעשרות אנשים ברחבי העולם וכן אני לא מתבייש לומר שאני מפחד".

כזכור, הבוקר פנו רבני אירופה לכוחות הביטחון הצרפתיים בבקשה להגביר את האבטחה סביב המוסדות והקהילה היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר