בנו של רב טורקיה:

הרב של טורקיה סוגר את בית-העלמין

בעקבות תביעה שהוגשה כנגד אביו, בגין הזנחת בית-העלמין, העניק בנו הרב נפתלי, ראיון בלעדי ל'כיכר השבת': "נסגור את המקום" (בתפוצות)

צוות כיכר השבת | כיכר השבת |
הרב חליבה בראיון. (מאיר דהן)

"זו הוצאת שם רע", כך מכנה הרב נפתלי חליבה, בנו של הרב הראשי של טורקיה הרב יצחק חליבה, את התביעה שהוגשה כנגד אביו בגין הזנחה חמורה בבית-העלמין, בראיון בלעדי שהעניק לצוות אתר "כיכר השבת".

בתחילת השבוע נחשף ב"כיכר השבת", כי העיתונאי שאול שיף הגיש תלונה לוועידת רבני אירופה, כנגד ההזנחה הקשה בבית-העלמין המרכזי של מדינת טורקיה, בו קבור בין-היתר גם בעל ה"סמיכת חכמים".

בנו של הרב הראשי, הרב נפתלי, כועס. "לפני שבכלל נדון בעניין, חשוב להבהיר נקודה ברורה: מדובר בבית-העלמין המשתייך לקהילה היהודית בטורקיה ואנו יודעים היטב כיצד ואיך לטפל בהזנחה הקשה", הוא אומר.

לדבריו, "מדובר בבית-עלמין הקיים לפחות שלוש-מאות שנה וקוברים בו בשיטה מדורגת שגורמת להרס, במהלך הזמן".

בתביעה נכתב כי אביך הונה את הראשון-לציון הרב עמאר.

(זועם): "אבי עדכן את הרב עמאר בכל התפתחות. כבר לפני מספר שבועות אבי אמר לרב עמאר שהוא מתכוון לסגור את בית-העלמין, היות וכל שיפוץ שייעשה יגרום לחילול הקברים בצורה גדולה יותר, היות וכל נגיעה במקום, מוציאה עצמות. צריך לתת להם לנוח".

אז מה, הפיתרון הוא סגירה של בית-עלמין? אתם לא מעוניינים בתרומות של קהילות יהודיות, או גופים רשמיים?

"אנו לא מעוניינים בשום תרומות משום גוף כלשהו", הוא אומר בנחרצות. "הקהילה אחראית למקום ויודעת בדיוק מה טוב לעשות ומה לא. אם הוחלט שהמקום יסגר, אז הוא יסגר. אין צורך בתרומות, באמת שלא".

הרב נפתלי חליבה מתחמק מהתייחסות ישירה להאשמות כנגד ההזנחה בבית-העלמין. בראיון שערכנו עמו במלון בלב בריסל, שם שהינו יחד עמו בוועידת הכשרות של "מרכז רבני אירופה", הוא מגיב בגיכוך לתמונות שצורפו לתביעה וגם לכתבה ב"כיכר השבת", בהם נראה בית-העלמין מוזנח.

"המקום הזה נמצא על גבול בין המוסלמים ליהודים ומדובר בשטח רגיש מאוד", הוא אומר. "מי שלא גר בטורקיה, לא יבין על מה מדובר בכלל", הוא מוסיף.

מודאגים וחוששים

במהלך הראיון, ביקשנו מהרב חליבה גם להתייחס ליחסים המתוחים בין ישראל ומדינתו, טורקיה. "תראו, אנחנו חוששים ומודאגים, אבל מקווים שהכל יהיה בסדר".

שידרו שם סרט שכולו הסתה. איך יהיה בסדר?

"בעקבות הבאלגן שנוצר בישראל, צנזרו חלקים רבים מהסרט. הם גם צירפו השבוע כיתוב ש'לא מדובר בדבר אמיתי'".

לפני חודש דיווחו כלי-התקשורת בישראל ובעולם על שיחה שהייתה בין אביך ובין נשיא סוריה בשר אסאד.

"זה שקר וכזב", הוא אומר בנחרצות. "אבא לא דיבר עם אסאד בכלל".

מה כן היה?

"במהלך אירוע שהיה בטורקיה, מישהו ניגש לאבא שלי ואמר לו שאסד רוצה לפגוש אותו. אבא שלי ניגש ואמר לו שלום. שום-דבר לא מעבד לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר