"צרפת נמצאת במלחמה": הנשיא בנאום מיוחד

נשיא צרפת פרנסואה הולנד נשא נאום מיוחד ונדיר בפני הפרלמנט, בו קרא לאחדות ולביצור חומות אירופה: "האחראים למתקפה חייבים לדעת - פשעיהם יחזקו את הנחישות להשמיד אותם" (חדשות, עולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
פרנסואה הולנד (צילום: שאטרסטוק)

נשיא צרפת פרנסואה הולנד נשא היום (שני) נאום מיוחד ונדיר בפני שני בתי הפרלמנט הצרפתי, זאת על רקע מתקפת הטרור האכזרית שבוצעה בפריז ביום שישי האחרון, בה נספו למעלה מ-130 בני אדם.

"צרפת נמצאת במלחמה" פתח הולנד את דבריו והכריז כי ארצו תגביר את התקיפות כנגד ארגון הטרור הרצחני דאעש בסוריה - אותה כינה "בית החרושת הגדול ביותר של טרוריסטים שידע העולם".

הולנד קרא לבצר את חומות אירופה ולטפל בבעיית הפליטים. הולנד הזהיר כי ללא בדיקה בגבולות החיצוניים של האיחוד, אירופה תיאלץ לחזור לגבולות הלאומיים.

"צרפת אינה חלק ממלחמת ציבילזציות משום שהמחבלים אינם מייצגים אף ציביליזציה" אמר הולנד. הנשיא ציין כי הפיגועים ביום שישי תוכננו בסוריה, אורגנו בבלגיה ויצאו לפועל בצרפת.

"היום צרפת באבל. אנחנו זוכרים את החפים מפשע שנהרגו כשנטבחו על ידי מחבלים ברחובות פריז. אנו חושבים על מאות הצעירים, נערים ונערות שהוכו בטראומה בגלל המתקפות. כמה מהם עדיין נלחמים על חייהם בבתי החולים".

"המשחתת שארל דה גול תצא ביום חמישי מצרפת לכיוון סוריה. האחראים על המתקפה בפריז חייבים לדעת שפשעיהם יחזקו את נחישות צרפת להילחם בהם ולהשמיד אותם", אמר הולנד.

הולנד ביקש מהפרלמנט לאשר את המשך מצב החירום במדינה בחודשים הקרובים, מהלך שיאפשר לכוחות הביטחון לפעול בנחישות כנגד חשודים בטרור. "זרים שמהווים סיכון ביטחוני חייבים להיות מגורשים מהר יותר" אמר הולנד.

כאמור, מדובר בנאום מיוחד ונדיר, זאת מאחר והנשיא הצרפתי לא נואם בדרך כלל בפרלמנט. הפעם האחרונה שבה נישא נאום דומה היה במשבר הכלכלי של 2008, אז נאם הנשיא ניקולא סרקוזי בפני שני בתי הפרלמנט. זו הפעם השלישית בסך הכל מאז 1848 שנשיא צרפתי נואם בפני הפרלמנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר