נחשף: לוחם "אריות הים" שמר תמונה של גופת בן-לאדן במחשבו

לוחם הכוחות המיוחדים של חיל הים של ארה"ב - "אריות הים", מת'יו ביסונט, מסתבך כעת לאחר שנחשף כי צילם את גופתו של בן לאדן ושמר את התמונה על מחשבו האישי (חדשות, בעולם)

(צילום: חיל הים האמריקני)

לוחם הכוחות המיוחדים של חיל הים של ארה"ב - "אריות הים", מת'יו ביסונט, שהשתתף במבצע "חבית נפטון" לחיסולו של רב הטרוריסטים אוסמה בן-לאדן ואף כתב ספר שעסק בין היתר במבצע החיסול, מסתבך כעת לאחר שנחשף כי צילם את גופתו של בן לאדן ושמר את התמונה על מחשבו האישי.

בספר שפרסם ביסונט הוא טען כי היה בין הלוחמים שירו וחיסלו את בן לאדן. בעקבות פרסום הספר פתחו הרשויות בארה"ב בחקירה נגדו בחשד כי הפר את שבועתו לסודיות ובחשד לפרסום סודות מדינה.

במהלך החקירה נדרש הלוחם למסור את הדיסק הקשיח של מחשבו האישי לידי החוקרים, אז התגלה כי ביסונט צילם את גופתו של בן לאדן בניגוד לנהלים. כעת הוא עלול להישלח לכלא בגין הפרת המדיניות והחוקים של חיל הים האמריקני.

לאחר החיסול הודיעה ארה"ב כי גופתו של בן לאדן הושלכה לאוקינוס, זאת בגלל שסעודיה, מקום מולדתו של בן לאדן, סירבה לקבל את גופתו לקבורה מחשש כי קברו יהפוך למוקד לעלייה לרגל לטרוריסטים. ארצות הברית סרבה לפרסם את תמונת גופתו של בן לאדן, בין היתר בעקבות העובדה כי בן לאדן נורה בראשו וכי התמונות קשות מדי.

למרות זאת, גופי המודיעין האמריקניים מחזיקים בעותקים מתמונת גופתו, תמונות שנשלחו על ידי הלוחמים לאחר החיסול על מנת לוודא כי מדובר בבן לאדן (במקביל לאמצעי זיהוי אחרים). על פי החוק האמריקני רמת הסיווג שניתנה לתמונות אוסרת על חשיפת המסמכים למשך לכל הפחות 50 שנים, או עד לקבלת אישור מיוחד מנשיא ארצות הברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר