עשה לך רב

נבחרו רבנים ראשיים לליטא ולוילנא

הרב כלב קרעלין נבחר לכהן כרב ראשי לליטא והרב שמשון דניאל איזקסון נבחר לכהן כרב ראשי לוילנא. הרב קרעלין לאחר היבחרו: "אני מקבל את התפקיד בהכנעה ובחרדת קודש" (חדשות, בעולם)

הרב איזקסון (צילום: באדיבות ועד הקהילה)

הרב כלב קרעלין נבחר לכהן כרב ראשי לליטא והרב שמשון דניאל איזקסון נבחר לכהן כרב ראשי לוילנא, וזאת בברכתם של גדולי התורה.

שני הרבנים נבחרו פה אחד לתפקידם על ידי ועד קהילת ליטא וועד קהילת וילנא והם ייכנסו לתפקידם בעוד כשבועיים.

ראש קהילת ליטא, פאינא קוקלבסקי וראש קהילת וילנא, שמואל לוין ביקשו להדגיש כי כל המועמדים היו מוצלחים וראויים אולם ההחלטה למנות את הרב קרעלין כרבה של ליטא והרב איזקסון כרבה של וילנא התקבלה בשל היכולת של הרבנים והיתרון המשמעותי שלהם בעבודת צוות משותפת לגבש את הקהילות ברחבי המדינה ולייסד מוסדות תורה, חינוך וחסד.

הרב קרעלין

הרבנים שנבחרו יגיעו בקרוב לישראל כדי לקבל את ברכתם של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ששיגרו את ברכתם: "שיעמידו קהילות כהלכה ולא תצא תקלה תחת ידם".

נשיא 'ועידת רבני אירופה', עימה נמנים הרבנים, רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט והמנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה, הגאון רבי משה לבל, בירכו את הרבנים לרגל בחירתם והבטיחו כי 'ועידת רבני אירופה' תעמוד לימינם ותסייע בידם להרמת קרן התורה, בחיזוק ובייסוד מוסדות התורה והחינוך ובטיפוח קהילות הקודש ברחבי ליטא.

הרב איזקסון (צילום: באדיבות ועד הקהילה)

רבה של ליטא, הרב קרעלין אמר לאחר היבחרו כי "אני מקבל את התפקיד בהכנעה ובחרדת קודש, אעלה לערים שבהם כיהנו מאורי תבל ואעשה כל שביכולתי לגבש את הקהילות ולייסד מסגרות תורה וחינוך. אני מודע לאחריות הרבה לכהן כרב במדינה שבה כיהנו ועמדו בראש מוסדות התורה; גדולי ישראל, גאוני תבל, ראשי ישיבות זיע"א ויבדלח"א. אעשה כל שנדרש כדי להגדיל תורה ולהאדירה ולנסות להשיב, ולו בשולי אדרת העטרה של ליטא בכלל ו'לירושלים דליטא'; וילנא בפרט".

הרב קרעלין, נולד במוסקבה ולמד בכולל ישיבת הר"ן בירושלים. לאחר מכן כיהן כר"מ בישיבת קופנהגן בדנמרק וכרב קהילת היידלברג בגרמניה. במשך מספר שנים כיהן כר"מ בישיבת 'סיני' וכרב בית כנסת של 'יאנג ישראל' בארה"ב.

לפני ארבע שנים נקרא לכהן כרב בקהילה בריגה, לטביה, שם גם ימשיך לכהן במקביל לליטא, והוא משמש כיום כנציג מערכת הכשרות של 'ועידת רבני אירופה' – ECK במדינות הבלטיות.

הרב שמשון דניאל איזקסון נולד בבלארוס. את לימודיו התורניים החל בישיבת 'תורת חיים' במוסקבה שם גם קיבל את הסמכתו לרבנות. לאחר מכן למד בישיבת 'עטרת ישראל' שם זכה לקרבה מיוחדת מראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, בכולל ישיבת הר"ן ובכולל לרבנים 'שבות עמי'.

במשך כשלוש שנים עסק בהוראה ב'תולדות ישורון' בלימודי גמרא הלכה ומחשבה לדוברי רוסית ולמד במכון להכשרת רבנים הוראה קרוב ומנהיגות בחו"ל, 'נר לאלף'. בארבע השנים האחרונות כיהן כרבה של ויטבסק שבבאלרוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר