היד החזקה: תותבת בכח המחשבה

חוקרים ממספר אוניברסיטאות באירופה בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת תל אביב הצליחו לפתח יד תותבת המונעת בכוח המחשבה (בעולם)

מדענים הצליחו לחבר לידו של אקנסטאם, בחור שוודי שידו נקטעה, יד תותבת המאפשרת לו לבצע פעולות מורכבות ועדינות כאכילה וכתיבה וזאת בכח המחשבה בלבד! בפרוטזה הותקנו גם חיישני מישוש בעזרתם הוא מסוגל לא רק להפעיל את החפצים אלא גם לחוש אותם כמו ביד טבעית.

החיבור התאפשר באמצעות חיבור של חוט אלקטרוני דקיק המחבר בין הפרוטזה לעצבים שעדיין פועלים ביד והמסוגלים להעביר את המידע ישירות למוח. חיבור זה הוא תרומתו של הצוות המפתח מאוניברסיטת תל אביב בראשות פרופסור שחם.

לאחר סידרת אימונים קצרה הפעיל אקנסטאם את ידו המלאכותית כאילו היא ידו הטבעית ובראיון לתקשורת אמר: "אני משתמש בשרירים שלא השתמשתי בהם שנים. אם אני אוחז חפצים קשיחים אני מרגיש זאת בקצות אצבעותי, דבר מוזר עבורי מכיוון שאין לי אצבעות. מדובר במערכת מדהימה!".

פרופסור שחם אומר כי אצבעות הידיים הן השלוחות המורכבות ביותר שיש לגוף האדם. המוח נדרש לסינכרון התנועה של כל אצבע בדרך מסובכת.

הפרוייקט שנאמד במיליוני דולרים ממשיך לכיוון היעד הבא: לצייד את הידיים החכמות בעור מלאכותי שיתן למוח משוב מחיישנים נוספים. כמו כן עובדים החוקרים על ייצור פרוטזות דומות גם לרגליים.

פוסקי הדור, או אולי הרב יצחק בלומנטל, יצטרכו מן הסתם לתת את הדעת על שאלת הנחת תפילין על יד כזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר